کد خبر: ۹۴۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 18 February 2021
برترین خودروهای سوپر لوکس

به گزارش تابناک سمنان در این مقاله نگاهی به ۱۰ خودروی فوق‌العاده گران‌قیمت و لوکس سال ۲۰۲۰ داریم که شامل موارد خاصی از شرکت‌های مطرح جهان، مانند رولز-رویس و مرسدس هستند. قیمت‌های جهانی شش و هفت رقمی این خودروها خرید آن‌ها را در انحصار قشر خاصی از افراد قرار داده‌اند که علت این قیمت‌های نجومی، شخصی‌سازی‌های انجام‌شده بر روی آن‌ها، قدرت فوق‌العاده موتور، امکانات بی‌نظیر و کیفیت ساخت فوق‌العاده بالای قطعات آن‌هاست که می‌تواند هر فردی را شیفته خود کند. بنابراین افرادی که توانایی پرداخت هزینه خرید و نگهداری‌های این خودروها را دارند، قطعاً برای حفظ کلاس لوکس خود حاضر به پرداخت همچین مبالغی هستند.

۱) رولز-رویس فانتوم

رولز-رویس فانتوم

رولز-رویس فانتوم در زمان عرضه خود با دریافت ۵ ستاره از کارشناسان در آزمایشات جاده‌ای، توانست به خوبی نشان دهد که می‌تواند تجربه دلنشینی‌ای را برای مالکان خود رقم بزند. در هنگام رانندگی، این خودرو حس بی‌نظیری را به راننده منتقل می‌کند که می‌تواند سفرهای جاده‌ای طولانی را با راحتی هرچه بیشتر به اتمام برساند و استفاده از فناوری‌های جدید مانند لاستیک تخت و صندلی‌های به‌روزشده در آخرین فانتوم عرضه‌شده، یک لذت نادر رانندگی را برای مالک خود رقم می‌زند که با هیچ خودرویی قابل مقایسه نخواهد بود.

در نگاه اول می‌توان گفت یکپارچگی مهندسی این خودرو به معنای واقعی نفس‌گیر است. در تجربه رانندگی با رولز-رویس فانتوم، وزن و اندازه مناسب فرمان این خودروی بزرگ که به کنترل‌پذیری آن کمک شایانی می‌کند، کاملاً مشهود است. همچنین دریچه گاز پیشرفته آن به همراه بهینه‌سازی عالی موتور V12 باعث شده است صفر تا صد فانتوم سریع‌تر از فورد فوکس RS باشد.

۲) رولز-رویس گوست

رولز-رویس گوست

دومین خودروی لیست هم از شرکت لوکس‌ساز بریتانیایی است. اولین ظهور رولز-رویس گوست در سال ۲۰۰۹، با تحول این شرکت خودروسازی و افزایش خط تولید سالانه آن‌ها به هزاران واحد همراه بود. با این‌که مبنای مهندسی اولین مدل‌های تولیدشده گوست از BMW سری ۷ اقتباس شده بود اما مدل‌های کنونی آن از پلتفرم معماری لوکس (Architecture of Luxury) موجود در رولز-رویس کالینان (Cullinan) و فانتوم استفاده می‌کند. نوآوری‌های این خودرو مانند میراگر جرمی (mass damper) مخصوص رولز-رویس برای سیستم تعلیق جلو و نوار ضدغلت (Anti-roll bar) فعال برای محور عقب، کیفیت سواری این خودروی سوپرلوکس را به رولز-رویس فانتوم بسیار نزدیک کرده است. از نظر کیفیت مواد به‌کاررفته در فضای داخلی رولز-رویس گوست نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، یعنی فانتوم تنها یک پله پایین‌تر قرار دارد و هنوز یک قلعه نئوکلاسیک برای رانندگان ثروتمند به حساب می‌آید.

۳) بنتلی فلایینگ اسپور

بنتلی فلایینگ اسپور

لیموزین چهار درب کانتیننتال (Continental) شرکت بنتلی، زندگی مدرن خود را در سال ۲۰۰۶ با عنوان کانتیننتال فلایینگ اسپور آغاز کرد اما اکنون فلایینگ اسپور در نسل سوم خود قرار دارد که با طراحی عضلانی‌تر خود به‌راحتی از نسل پیشین قابل تشخیص است. موتور ۱۲ سیلندری این خودرو با حجم ۶ لیتر و قدرت ۶۲۶ اسب‌بخاری، این غول بریتانیایی را در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

داخل کابین خودرو با فلزهای براق و روکش‌های چرم طبیعی آراسته شده است که فضای اشرافی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و تا قبل از مدل ۲۰۲۰، خودروهای اسپور چنین حس تجملی را به راننده منتقل نمی‌کردند. عایق‌بندی کابین بنتلی فلایینگ اسپور نیز به خوبی انجام شده است تا در جاده صدای موتور و چرخ‌های ماشین سرنشینان را آزار ندهد. پلتفرم اولیه این خودرو توسط پورشه توسعه یافته است و مانند رولز-رویس از نوار ضدغلت فعال استفاده می‌کند و تعادل و پویایی فوق‌العاده‌ای در سرعت‌های بالا از خود نشان می‌دهد.

۴) مرسدس میباخ کلاس S

مرسدس میباخ کلاس S

مرسدس میباخ کلاس S در دسته مرغوب‌ترین و خاص‌ترین خودروهای سوپرلوکس جهان قرار می‌گیرد که دارای استانداردهای مدرن برند فوق لوکس Daimler’s Maybach است. با وجود سیستم تعلیق پیشرفته و فناوری دستیار راننده، کلاس S می‌تواند خستگی ناشی از رانندگی را تا حد امکان کاهش دهد که می‌تواند در این زمینه از رقبای سرسخت رولز-رویس و بنتلی محسوب می‌شود. از لحاظ ظاهر، ممکن است این خودرو در نظر کاربران به عظمت رقبای سوپرلوکس آن نباشد اما ترکیب دو رنگ طلایی و زرشکی ظاهر متفاوتی را به این خودرو بخشیده است. مدل S650 با موتور V12 و توربوشارژ دوگانه صدای بسیار کمی تولید می‌کند و با فضای داخلی بزرگ، آسایش سرنشینان خود را تضمین کرده است.

۵) بنتلی مولسان

بنتلی مولسان

لیموزینی منحصربه‌فرد که ظاهر اشرافی آن از فواصل دور نیز به چشم می‌آید. ظاهر این خودرو از رقبایی چون رولز-رویس فانتوم از رسمیت کمتری برخوردار است اما فضای داخلی این خودرو که با روکش‌های تمام مشکی تزئین شده است، انسان‌های سخت پسند زیادی را مجذوب خود می‌کند. تجربه رانندگی با این خودرو به لطف گشتاور بنزینی V8 توربوشارژ، حس قدرت و تسلط بر جاده را به‌طور ناخوداگاه در ذهن راننده ایجاد می‌کند. هرچند که این خودرو در رتبه‌بندی پایین‌تر از سوپرلوکس‌هایی چون رولز-رویس گوست قرار گرفته است اما همچنان جزو برترین خودروهای لوکس جهان است که نه تنها می‌تواند در مراسمات خاص استفاده شود، بلکه در سفرهای جاده‌ای طولانی نیز همراه بی‌نظیری به‌شمار می‌رود.

۶) رولز-رویس کالینان

رولز-رویس کالینان

در سال ۲۰۱۸، رولز-رویس با معرفی مدل کالینان، سعی در ارائه خودرویی با محوریت اسفاده خانوادگی، روزانه و آفرود داشت تا دامنه کاربرد خودروهای سوپرلوکس خود را افزایش دهد. به ظاهر و ظراحی بیرونی این خودرو انتقاداتی وارد شده است و برخی آن را غیرمتعارف نامیده‌اند که می‌توان گفت طراحان این خودرو بیشتر از ظاهر چشمگیر، به دنبال افزایش کارایی این خودرو بوده‌اند. فضای داخلی جادار و سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع و چهار چرخ متحرک مشتق شده از BMW، کالینان را برای علاقه‌مندان به آفرود به یکی از مناسب‌ترین و همچنین گران‌قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین رولز-رویس کالینان قابلیت یدک‌کشی تا ۳٫۵ تن نیز دارد که ‌می‌تواند به‌راحتی یک قایق بزرگ‌تر از خود را حمل کند.

۷) بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا

قبل از عرضه مدل ۲۰۲۰ بنتلی بنتایگا، در سال ۲۰۱۸ و با به وجود آمدن جوی منفی علیه خودروهای دیزلی، بنتلی مدل دیزلی بنتایگا را از فروشگاه‌های اروپایی جمع‌آوری کرد و مدل بنرینی مجهز به موتور بنزینی V8 را در همان سال معرفی کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز مدل هیبریدی آن به بازار آمد. هم‌اکنون مدل اسپید (Speed) بنتایگا با ۶۲۶ اسب‌بخار در دسترس است که نزدیک‌ترین رقیب لامبورگینی اوروس به‌شمار می‌آید.

فضای داخلی بنتلی بنتایگا به‌طرز خارق‌العاده‌ای زیبا طراحی شده است و به‌قدری احساس لوکس بودن را به سرنشینان خود منتقل می‌کند که ممکن است افراد مخالف با خودروهای SUV را نیز مجذوب خود کند. تجربه رانندگی با این خودرو قطعاً به راحتی رولز-رویس کالینان نیست اما با توجه به قیمت کم‌تر آن و به عنوان یک خودروی لوکس، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و همچنین ظاهر اسپورت‌تری نسبت به سایر خودروهای شاسی‌بلند این لیست دارد.

۸) رنجرور SVAutobiography

رنجرور SVAutobiography

در زمینه شاسی‌بلندهای لوکس، رنجرور (Range Rover) مسیر طولانی‌ای را طی کرده است و اکنون با SVAutobiography طرف هستیم. این خودرو با ۵٫۲ متر طول و ۲٫۶ تن وزن، امکانات خاصی جهت آسایش افراد دارد که می‌توان به صندلی عقب‌های خاص مخصوص استراحت، سینی‌های تاشوی آلومینیومی و سانروف پانوراما اشاره کرد. رنجرور با ارائه سه مدل با موتور دیزلی V8، موتور V8 بنزینی و یا موتور بنزینی ۴ سیلندری هیبریدی برای هر سلیقه‌ای این شاسی‌بلند مدرن را آماده کرده است تا به موفقیتی در بازار SUVهای لوکس و گران‌قیمت برسد. کیفیت ساخت بدنه این خودرو در تست‌های مقاومت، رنجرور را سربلند کرده است اما در کل، این خودرو با ظاهری متوسط و طراحی داخلی کلاسیک رنجرور، راحتی سرنشینان و علاقه‌مندان به آفرود را در اولویت اول خود قرار داده است.

۹) آلپینا B7

آلپینا B7

آلپینا با تقویت سری M7 بی‌ام‌و، این خودرو را با نام B7 به بازار عرضه کرده است که بر روی کاغذ، قدرت آن را به کمک تغییراتی بر روی موتور ۴.۴ لیتری تویین‌توربوی V8، به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است و نه‌تنها سریع‌تر از آن است، بلکه کنترل آن نیز بهبود یافته. علاوه بر موتور، سیستم تعلیق و انتقال قدرت این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده است که می‌توان از آن به عنوان جایگزینی شایسته برای بی‌ام‌و M7 یاد کرد. همچنین عملکرد این خودرو در سرعت‌های بالا و کنترل آن، به راحتی خودروهای اسپورت بالارده است که می‌توان در عین چابکی، آن را به خوبی کنترل کرد.

۱۰) مرسدس AMG S65

مرسدس AMG S65

استانداردهای کلاس S شرکت مرسدس بیش از یک دهه است که حفظ شده است و تغییر چندانی پیدا نکرده است. اما با این حال مدل S65 مجهز به موتور بنزینی V12 تویین‌توربو و قدرت ۶۲۱ اسب‌بخار به عنوان یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان به بازار عرضه شده است. این خودروی ۲٫۲۵ تنی در عرض ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با وجود این قدرت، رانندگی بدون دغدغه‌ای را برای مالک خود به ارمغان می‌آورد. داخل کابین این خودرو به طراحی لوکس خودروهایی چون رولز-رویس فانتوم نمی‌رسد اما زیبایی خاصی در طراحی آن نسبت به سایر خودروها وجود دارد که انکارناپذیر است و با وجود اتاق عریض آن، رانندگی در جاده‌های باریک را با این خودرو توصیه نمی‌کنیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار