رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه ۴۰۰ هزار اصله نهال برای درختکاری در استان آماده توزیع است، گفت: این نهال‌ها به‌صورت سوزنی و پهن‌برگ و سازگار با اقلیم استان هستند.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 18 February 2021

۴۰۰ هزار اصله نهال برای درختکاری در استان سمنان آماده توزیع است

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه در بزرگ‌ترین نهالستان استان سمنان در شاهرود به مساحت ۱۵ هکتار انواع نهال برای درختکاری تهیه می‌شود، ابراز داشت: برای ایام درختکاری سال جاری نیز ۴۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع است.

وی بابیان اینکه این تعداد اصله نهال سوزنی‌برگ و پهن‌برگ برای فضای سبز کاشت می‌شود، افزود: تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم به اقلیم استان برای تهیه این نهال‌ها استفاده شود که توزیع آن‌ها به‌صورت ریشه‌دار و گلدانی طی هفته منابع طبیعی خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه عمده درخت‌های تولیدی این نهالستان زیتون‌تلخ، عرعر، سنجد، توت، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و کاج است، ابراز داشت: شهرستان‌ها و دهیاری‌های استان سمنان در اولویت توزیع نهال هستند و سپس از ۱۵ اسفند عموم مردم می‌توانند با مراجعه به منابع طبیعی درخواست نهال کنند.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه سنجد یکی از درختان مقاوم به خشکی و کم‌آبی و سازگار با اقلیم

استان به شمار می‌رود لذا تولید ۴۰ الی ۵۰ هزار اصله نهال در دستور کار قرار گرفت که این نوع گونه نیز در هفته منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

وی افزود: بوستان‌های روستایی عمده‌ترین مکان‌هایی که برای کاشت نهال از منابع طبیعی درخواست می‌شود که به‌عنوان نمونه پارک بوستان روستایی ابر به مساحت پنج هکتار سال گذشته نهال‌کاری شد و در بوستان روستایی میغان نیز این اقدام در دستور کار قرار گرفت لذا از دهیاری‌ها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر درخواست خود را به منابع طبیعی ارسال کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار