مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آیین معنوی اعتکاف در استان سمنان برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 17 February 2021

آیین اعتکاف در سمنان برگزار نمی‌شود/ اجرای طرح «هر خانه یک اعتکاف» در استان

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس عبدالله در سمنان اظهار داشت: تصمیماتی از سوی مسئولان تبلیغات اسلامی کشور برای اعتکاف گرفته شده است و به استان‌ها اختیار داده‌اند تا بر اساس شرایط بهداشتی تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به وضعیت استان سمنان به لحاظ شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به وضعیت استان و لزوم جدی گرفتن مراقبت‌های پیشگیرانه در این راستا مراسم اعتکاف در استان سمنان برگزار نمی‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: همه‌ساله آیین اعتکاف به مدت سه روز در ایام البیض ماه رجب برگزار می‌شد؛ اما شیوع ویروس کرونا موجب شده است تا بسیاری از دورهمی های معنوی و مذهبی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی همراه شوند که البته این محدودیت‌ها به جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا امری الزامی است.

حجت‌الاسلام عبداللهی با تأکید بر تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا گفت: اعتکاف از اعمال مستحبی است و در شرایط کنونی بهترین تصمیم این است که برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شود تا مردم با خیالی راحت بتوانند در این مراسم معنوی حضور یابند و مسئله به خطر افتادن سلامت مردم در میان نباشد.

وی گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده اطلاع‌رسانی عمومی برای برپایی مراسم اعتکاف با عنوان «هر خانه یک اعتکاف» انجام می‌شود و مردم می‌توانند اعتکاف را به‌صورت انفرادی و در خانه برگزار کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح «هر خانه یک اعتکاف» در شهرستان‌های مختلف استان سمنان برگزار می‌شود و این طرح پس از اطلاع‌رسانی؛ فرهنگ‌سازی و اجرا می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار