طبق آخرین آمارها؛
سخنگوی ستاد کرونای استان سمنان، گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ ابتلای جدید بیماری کرونا در استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 17 February 2021

۱۳۰ ابتلای جدید به کرونا در استان سمنان/ هشدارها تشدید شد

 

حبیب الله خجسته پور با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز چهارشنبه هیچ بیمار کرونایی جان خود را از دست نداده اما ۱۳۰ ابتلای جدید به ثبت رسیده است، تاکید کرد: این میزان در هفته‌های اخیر و پس از مدتی که بیمار کاهش یافته بود، بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای چهارشنبه همچنین ۱۴ بیمار از بیمارستان‌های استان سمنان مرخص شده‌اند، افزود: تعداد کل جان باختگان بیماری کرونا در استان از اسفند سال قبل تاکنون به ۹۰۷ نفر رسیده است.

معاون استاندار سمنان ابراز کرد: از ابتدای شیوع بیماری کویید ۱۹ تاکنون در سطح استان ۲۳ هزار و ۹۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۱۶ هزار و ۹۸۷ نفر از این بین به صورت سرپایی مداوا و هفت هزار و ۴۰۱ نفر نیز بعد از بستری در بیمارستان بهبود و مرخص شده‌اند.

خجسته پور با بیان اینکه هم اکنون پنج شهرستان استان سمنان شامل سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان و مهدی شهر در وضعیت زرد کرونایی و سه شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند، تاکید کرد: همچنان محدودیت‌های تردد و کرونایی در شهرهای زرد و آبی استان وجود دارد و برای ما تنها پلاک‌های ۹۶ و ۸۶ خودروی بومی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همراهی مردم و مسئولان در کاهش بیماری، افزود: دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت برگزاری مراسم مختلف، الزامات بهداشتی، کاهش مراجعات غیر ضروری و… در زمره هشدارها و توصیه‌های مسئولان به مردم برای کاهش ابتلای به کرونا است زیرا با شرایط جدید امکان تغییر وضعیت در شهرهای استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار