نهمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران در سمنان آغاز شد

 

به گزارش تابناک سمنان  آیین افتتاحیه بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران با حضور ویدئوکنفرانسی معاون پژوهش و فناری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس انجمن زیست شناسی کشور برگزار شد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در این آیین گفت : این کنگره با حضور میهمانانی از داخل و خارج از کشور به صورت حضوری و مجازی  و در راستای دستیابی به اهداف سند ششم توسعه علمی کشور و نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین پژوهشگران و دانشمندان علوم زیستی در سطح ملی و بین‌المللی و با شعار "زیست‌شناسی یکپارچه: همگرایی برای توسعه پایدار"برگزار می شود.

 شمس‌الضحی ابوالمعالی با بیان اینکه ۸۰۰ مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است افزود : از این تعداد، ۷۰۰ مقاله پذیرش شد که حدود ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۰۰ مقاله هم به صورت پوستر در مدت برگزاری این کنگره بین المللی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیست‌ویکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران شامل چهار کنفرانس می‌شود افزود : زیست‌شناسی گیاهی ،  زیست‌شناسی جانوری ، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی  و زیست‌شناسی محیطی و حفاظت ، محورهای این کنفرانس است.

 

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران ابراز داشت : این کنگره با حضور استادان و پژوهشگران شناخته شده داخلی و بین المللی در حوزه زیست شناسی از کشورهای ایران، انگلستان، کانادا، ارمنستان، هند، پاکستان، بولیوی و اسپانیا به میزبانی دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

ابوالمعالی تصریح کرد : این کنگره بستری ارزشمند را برای ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی، پژوهشی و فناورانه در زمینه‌های متنوع علوم زیستی و برگزاری سلسله نشست‌های هم‌افزایی و هم‌اندیشی بین استادان، دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان علوم زیستی فراهم می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا