چالش آب در سمنان؛
تابناک سمنان: حسن آل بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: نیم درصد آب مصرفی استان سمنان توسط واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 16 February 2021

Image result for مصرف اب صنعتی

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در جلسه بررسی انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان به شهرک صنعتی و منطقه ویژه سمنان، اظهار کرد: بزرگترین چالش توسعه صنعتی استان سمنان کمبود منابع آبی است و به منظور رفع این چالش استفاده از آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان حدود نیم درصد آب استان را مصرف می‌کند، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان و وجود زیرساخت‌های توسعه صنعتی باید به مساله تامین آب توجه شود.

حسن آل‌بویه خاطرنشان کرد: خرید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان از شهرداری این شهر به منظور تامین آب واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از راهکارهای رفع معضل کمبود منابع آبی در کوتاه مدت است.

آل‌بویه اضافه کرد: انتقال آب بین حوضه‌ای به استان سمنان یکی از راهکارهای مهم و بلند مدت برای رفع چالش کم آبی در بخش صنعت این استان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با دبی موجود می‌توان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری را پس از تصفیه تکمیلی جهت مصارف صنایع موجود و نیز متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان مورد استفاده قرار داد.

آل‌بویه تصریح کرد: این میزان پساب شهری، در پنج سال آینده به حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار