مهدی صمیمیان خبرداد:
تابناک سمنان: مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان گفت: یکهزار و ۱۹۹ نفر از روستاییان استان برای دریافت ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی و اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 16 February 2021

Image result for مهدی صمیمیان

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان روز سه شنبه به رسانه ها افزود: تاکنون یکهزار و ۳۸ نفر از روستاهای استان سمنان در قالب تسهیلات معیشتی برای دریافت تسهیلات به میزان ۷۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال، ۱۶۱ نفر در قالب تسهیلات اشتغال زایی و توانمندسازی برای دریافت تسهیلات به میزان ۱۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و ۵۳ نفر برای دریافت تسهیلات در قالب انشعابات به میزان چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از روستاییان استان به بانکهای عامل معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان  تاکید کرد: سال ۹۹ و در قالب بودجه سال ۱۳۹۹ تسهیلات ویژه مناطق محروم و روستایی کشور به میزان پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از این میزان، ۸۸ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان سمنان اختصاص یافت.

مهدی صمیمیان یادآور شد: در مجموع در استان سمنان تعداد یکهزار و ۲۵۲ نفر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با اعتباری به میزان ۹۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به بانکهای عامل معرفی شدند.

صمیمیان بیان کرد: پنج بانک عامل، صادرات، رفاه، کشاورزی، ملت و ملی برای پرداخت این تسهیلات در استان انتخاب شدند.

وی گفت: علاوه بر اعتبار در نظر گرفته شده، چهار میلیارد ریال نیز ویژه قالیبافان در نظر گرفته شد که متقاضیان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان بیان کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز ویژه بانوان سرپرست خانوار از طریق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال نیز از طریق بسیج سازندگی استان به این‌ مساله اختصاص یافت.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستاهای استان  زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار