زالی مطرح کرد؛
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران درباره وضعیت کرونا در استان تهران و ورود کرونای انگلیسی به کشور، توضیحاتی داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 15 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموع نظارت‌های تلفیقی در استان تهران از ابتدای آذر ماه یک شتاب قابل توجهی به خود گرفت و تقریبا در مجموعه‌ی بحث‌هایی که امروز داریم، تشکیل تیم‌های نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی و گام چهارم در کنار تیم‌های نظارتی نیروی انتظامی روبه افزایش در طول دو هفته اخیر بوده والبته آماری هم که داریم از نظر کمی تعداد بیشتری مورد نظارت قرار داده اند.

وی ادامه داد:طبیعتا استان بزرگی مثل تهران با توجه به پراکندگی زیاد واحد‌های خدماتی، تولیدی، صنعتی و توزیعی که در آن وجود دارد، نیازمند کمک خود صاحبان فرآیند، مردم و عزیزمان در مشاغل مختلف هستیم. همانطوری که اطلاع دارید بالاخره این ویروس جهش یافته، فرم تهاجمی‌تر و قدرت انتقال بیشتری دارد و افراد ممکن است به راحتی در یک برخورد نزدیک مبتلا شوند. متاسفانه گزارش‌های اخیر جهانی تایید می‌کنند که این فرم جدید اعم از ویروس کرونای انگلیسی کشندگی بالاتر و مرگ و میر بیشتری دارند.

زالی گفت:تنها نکته‌ای که می‌توانیم به عنوان نکته مثبت تلقی کنیم این است که تمام گزارش های داخل کشور و جهانی تایید می‌کنند که تمام واریانت‌های جهش یافته و سویه‌های جدید این ویروس علی رغم تغییر در ترکیب تهاجمی آن، کماکان ماسک زدن، ضد عفونی کردن سطوح و دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در برابر این ویروس واکنش نشان می‌دهد، این ویروس نمایه‌های جهش یافتگی خود را در شهر و کشور‌های مختلف مثل کالیفرنیا و مکزیک و ... را در حال نشان دادن است، ولی هنوز تنها راه مقابله با این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار