چهارمین موج خطرناک‌ترین آن‌ها است؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن هشدار در خصوص خطر موج جدید کووید ۱۹ در کشور معتقد است که موج چهارم کروناویروس در صورت وقوع، می‌تواند خطرناک‌ترین موج این بیماری همه‌گیر عالم‌گیر باشد.
کد خبر: ۹۴۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 14 February 2021

Image result for نوید دانایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در صورت وقوع احتمالی موج چهارم، این موج سخت‌تر از سه موج قبلی باشد.

وی با ارائه تحلیلی از رفتار این همه‌گیری در هفته‌ها و روزهای اخیر افزود: آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور و هشدارهای متولیان نظام سلامت در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور مجددا خیز برداشته است و مسئولان نگران شکل‌گیری موج چهارم کرونا در کشور هستند.

نوید دانایی ادامه داد: چند هفته‌ای بود که وضعیت شهرهای همه استان‌های کشور از حالت قرمز خارج شده بود و به طور میانگین شاهد کم شدن آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بودیم؛ به عبارتی مردم و کادر درمانی کمی نفس راحت کشیدند، اما این بهتر شدن شرایط را نباید به عنوان روزهای پایانی کرونا تلقی کرد، زیرا طوفان کرونا منتظر کوچک‌ترین غفلت‌هاست تا موج چهارم را نشان‌مان دهد.

دانایی  با اشاره به بازگشت رنگ‌بندی‌های قرمز و نارنجی به برخی استان‌ها اضافه کرد: امروز متاسفانه مجدداً می بینیم برخی از مناطق از جمله شهرهای استان خوزستان قرمز یا جاهای دیگری که زرد بودند نارنجی شدند. این یک اعلام خطر برای همه ماست و به معنای حرکت به سمت موج جدید بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: تجمعات و سفرهای اخیر و کاهش محدودیت‌های کرونایی و از همه مهم‌تر عادی انگاری و در مواردی نیز سهل انگاری بخشی از هموطنان عزیز در کشور موجب شده است روند ابتلا به بیماری کرونا در برخی شهرها و استان های کشور روند صعودی پیدا کند که این شرایط نشان از خیز چهارم بیماری و خطرناکترین موج بیماری تاکنون است.

دانایی همچنین با اشاره به آیین‌ها و آداب ایرانیان در روزهای منتهی به عید نوروز گفت: روزهای پایانی سال، مردم را به تکاپو می‌اندازد؛ هم کسب‌وکارها به دنبال بازار آخر سال و هم مردم به دنبال خرید و فروش و کارهای مرسوم دیگر مثل نظافت خانه هستند، همین تکاپوها اگر حواسمان نباشد موج چهارم ویروس که به گفته کارشناسان سخت‌تر از سه موج قبلی است را راه می‌اندازد و متأسفانه ممکن است شاهد اتفاقات ناخوشایند قبلی از جمله از دست دادن هموطنان گرامی باشیم.

دکتر دانایی با اشاره به آغاز واکسیناسیون بر علیه کروناویروس در کشور و استان تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر و پس از ورود اولین محموله واکسن بیماری کووید۱۹ به استان، اولین گروه هدف گذاری که شامل پرسنل خط مقدم مبارزه با بیماری در بخش‌های ویژه کرونا بود آغاز شده و امیدوارم در هفته‌های آینده با ورود دوزهای بیشتر این واکسن، جهت گروه‌ها و اولویت‌های هدف بعدی نیز واکسیناسیون انجام شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان گفت: با توجه به ناپایدار بودن شرایط بیماری در کلیه استان‌ها، هرگونه ساده انگاری و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به ایجاد خیز چهارم بیماری در شدت بیشتر در کشور شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری هم‌وطنان و عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه حضور در تجمعات خانوادگی با همراهی یکدیگر مانع از ایجاد خیز شدید بیماری در کشور شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پایان از عموم شهروندان ایرانی و خصوصا جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها و اجتماعات و استفاده از ماسک و...کادر درمان را در کنترل این همه‌گیری عالمگیر یاری کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار