کد خبر: ۹۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان شرکت گوگل تصمیم به انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای برنامهٔ یوتیوب گرفته‌است. این نسخهٔ جدید مختص دستگاه‌هایی است که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند و شامل رفع باگ‌های این برنامه می‌شود. انتشار نسخهٔ جدید این برنامه، اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برنامه‌های گوگل روی این سیستم عامل می‌باشد.

حدس و گمان‌هایی در رابطه با عدم انتشار به‌روزرسانی برای نسخه‌های iOS برنامه‌های دیگر گوگل (هم‌چون جیمیل یا گوگل داکس) زده می‌شد و محتمل‌ترین آن‌ها، قوانین‌های امنیتی بود که اپل اخیراً تصمیم به تنظیم آن‌ها گرفته بود. با این وجود گوگل هر گونه ارتباط میان این مقررات جدید و عدم انتشار نسخهٔ جدید برنامه‌هایش را رد نموده‌است.

آن‌ها در پستی از بلاگ خود در روز دوازدهم ژانویه ۲۰۲۱ دربارهٔ موجودشدن نسخهٔ جدید برنامه‌های خود بر روی گوشی و تبلت‌های اپل نوشتند:

«علاوه بر این‌که نسخهٔ جدید برنامه‌های ما روی سیستم عامل iOS شامل قابلیت‌های جدید و رفع باگ‌ها می‌شوند، ما برای حفظ امنیت اطلاعاتی کاربران‌مان، تصمیم به معرفی بخش‌های جدیدی مبنی بر «جزئیات امنیتی برنامه» (App Privacy Details) نیز گرفته‌ایم. با اجرای مقررات و برچسب‌هایی که اخیراً تنظیم شده‌است، گوگل موظف است تا هر گونه داده‌ای که از سوی کاربران هر یک از برنامه‌هایش ثبت می‌کند را برایشان به نمایش بگذارد. داده‌هایی نیز که شما در اختیار کالاهای گوگل قرار می‌دهید، برای تأمین سرویس‌های مفید و ارزشمند، به خودتان داده می‌شود و شما همواره این توانایی را دارید که با استفاده از حساب گوگل خود دسترسی‌های خصوصی‌تان را تغییر دهید. این کار هم‌چنین از طریق رفتن به صفحهٔ محصولات گوگل در iOS امکان‌پذیر است.»

اپلیکیشن یوتیوب

اپل در چهاردهم دسامبر ۲۰۲۰ شرکت‌های تامین‌کنندهٔ برنامه‌هایش را موظف کرد که پیش از ارائهٔ به‌روزرسانی جدید برای برنامه‌هایشان، اعمال این برچسب‌های امنیتی را در دستور کار خود قرار دهند. برخی دیگر از برنامه‌های گوگل چون استادیا (Stadia)، گوگل ترنسلیت و کلس‌روم (Classroom)، به‌روزرسانی‌های اخیرشان روی سیستم عامل iOS را دریافت کرده‌اند.

این امکان وجود دارد که گوگل طی ساعات آینده، دلایل عدم انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای دیگر برنامه‌هایش را اعلام کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار