دبیر جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران گفت: مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران تا ۱۵ اسفند تمدید شد و اختتامیه آن در نوروز ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 13 February 2021

مهلت شرکت در جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران تمدید شد

به گزارش تابناک سمنان محمدعلی دانشگر ابراز داشت: ۶۰ اثر تا کنون از سراسر کشور به دبیرخانه اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ارسال شد.

وی افزود: بیشتر شرکت کنندگان در گروه سنی زیر ۱۰ سال هستند.

دبیر جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران گفت: ۹۰ درصد شرکت کنندگان دختر هستند و بیشتر آثار ارسال شده با شیوه‌های اجرایی به صورت نقالی و شاهنامه خوانی با تکیه بر شیوه‌های کهن و آیینی است.

به گزاش ایرنا، اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران  با محورهای مختلف از جمله حماسه‌های ملی و مذهبی، حکایات اخلاقی، آموزش‌های شهروندی، و معرفی فضاهای تاریخی و دیدنی شهری و ضربی خوانی عید نوروز در شهر من، در سطح ملی برگزار می‌شود.

شیوه‌های اجرایی این جشنواره به صورت نقالی و شاهنامه خوانی با تکیه بر شیوه‌های کهن و آیینی، نقالی در گویش‌های محلی ایران و نقالی با رویکرد نوین است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل صوتی تصویری به مدت حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ دقیقه با حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت و کیفیت مطلوب از طریق فضای مجازی به شماره‌ ۰۹۳۶۹۹۲۳۲۰۰ ارسال کنند و ارسال اثر ترکیبی (موسیقی و نماهنگ) نیز پذیرفته می‌شود.

کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنوراه ارسال کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار