امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه چند موضوع اهمیت سفر قالیباف به روسیه را دو چندان می‌کند، گفت: یکی از این موضوعات پیام رهبر حکیم و فرزانه به پوتین است؛ پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و تحولات راهبردی اقتصادی در آینده قابل مشاهده خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 12 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره بر سفر قوه قضاییه به عراق به دعوت رئیس شورای قضایی عراق، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه علاوه بر زیارت عتبات عالیات با مسوولان ارشد عراق دیدار و مذاکراتی کرد که نتایج و اثرات این مذاکرات در آینده دیده خواهد شد.

عراق شریک راهبردی ایران و همسایه

وی به چند نکته قابل توجه سفر رئیس قوه قضائیه به عراق اشاره کرد و گفت: عراق شریک راهبردی ایران و همسایه ماست به طوریکه زیرساخت این پیوند فرهنگ مشترک دینی و مذهبی و ارتباطات چند ساله فرهنگی و مذهبی می‌باشد که با وجود جنگ ۸ ساله با قوت این پیوند ادامه دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه عراق به خاطر وجود عتبات عالیات و ایران به خاطر وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) برای مردم دو کشور عزیز و محبوب است، ادامه داد: از طرق دیگر دفاع از خون پاک دو سردار ( قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس) بر تحکیم این پیوند افزوده است.

وی افزود: این سفر رئیس قوه قضائیه در موقعیت حساس کنونی که دشمن ایران و عراق در تلاش شعله‌ورزی اختلافات هستند مهم و تعیین کننده بوده و پاسخ عملی به شیطنت‌های دشمن است.

شعار ایران و عراق در کنار هم در حال تبدیل به یک باور عمومی در بین دو کشور است

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: استقبال گرم مردم عراق از رئیس قوه قضائیه نشان داد که شعار ایران و عراق در کنار هم در حال تبدیل به یک باور عمومی در بین دو کشور است.

وی اذعان داشت: این سفر می‌تواند به انعقاد تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌های مهمی منجر شود و گشایش زیادی از ظرفیت حقوقی و قضایی و آزادی زندانیان دو کشور در بر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: این سفر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی و برای رفع مشکلات و در مسیر تبادلات تجاری و اقتصادی گام‌های بلندی در پی خواهد داشت.

ضرورت محاکمه عاملان جنایت فرودگاه بغداد و پیگیری پرونده ترور دو سردار

وی با بیان اینکه اشتراک نظر و دیدگاه دو کشور برای محاکمه عاملان جنایت فرودگاه بغداد و پیگیری پرونده ترور دو سردار هدف هر دو کشور است، افزود: از تریبون نماز جمعه تبریز از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنیم تا این مذاکرات انجام گرفته شده را با قوت دنبال کنند تا مردم شاهد مجازات جنایتکاران باشند.

چند جانبه‌گرایی به عنوان یک اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

گزارش فارس حاکی است، حجت‌الاسلام آل‌‌هاشم در ادامه خطبه‌ها به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: چند جانبه‌گرایی به عنوان یک اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و از طرف دیگر نگاه افراطی به غرب محکوم می‌باشد زیرا این امر منجر به فرصت‌سوزی‌های فراوان می‌شود که در تجربه تلخ ایران در برجام و سنگ اندازی و بدعهدی فراوان و آمریکا و ارو‌پا در این ۷ سال نشان از آن است.

وی تصریح کرد: سفر آقای قالیباف، رئیس قوه مقننه به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت مجلس روسیه انجام گرفته است و در نوع خود یک دیدار مهم و در تراز بالا محسوب می‌شود که راه روابط ایران و روسیه را هموارتر می‌کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه چند موضوع اهمیت سفر رئیس قوه مقننه را دو چندان می‌کند، توضیح داد: یکی از این موضوعات پیام رهبر حکیم و فرزانه به پوتین است به طوریکه پوتین این پیام را دریافت می‌کند؛ پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و تحولات راهبردی اقتصاری در آینده قابل مشاهده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره بر حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رژه موتوری و خودرویی و تجمع در ارگ تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: الحمدالله مراسم بسیار خوب برگزار شد و جای تشکر از مردم وجود دارد که با وجود فشارهای اقتصادی باز پای انقلاب هستند و با اینکه ویروس کرونا وجود دارد ولی باز هم مردم با رژه خودرویی خود حماسه آفریده و دوباره انقلاب را در برابر فشار و توطئه‌های دشمن بیمه کردند.

آذربایجان سنگر دائمی هویت دینی، ایرانیان است

وی برگزاری برنامه ۲۹ بهمن امسال را ویژه برشمرد و در این خصوص گفت: آذربایجان سنگر دائمی هویت دینی، ایرانیان است و اگر بخواهیم نظر رهبر معظم انقلاب را نسبت به آذربایجان بدانیم باید گفت که آذربایجان مظهر غیرت ایرانی و اسلام است و شخصیت و الگوی دفاع از شخصیت ایرانیان می‌باشد و سد مستحکم در برابر استکبار، انحراف دینی است.

وی افزود: آذربایجان علاج مشکل را قبل از وقوع نشان داده است به طوریکه حضور هوشمندانه مردم تبریز در برابر فرقه‌ها، بزرگداشت اربعین شهدا به مدیریت آیت‌الله قاضی طباطبایی، حضور بسیار به موقع و پیشگیرانه و بصیرانه در فتنه‌های اول انقلاب، حضور پیشتازانه در ۸ دی سال ۸۸ برای دفاع از مقدسات دینی، تجلیل سردار دل‌ها، ایستادگی در برابر آشوب‌های ۹۶، حضور موثر در خنثی‌سازی آشوب‌های بنزینی سال گذشته از جمله کارهای مردم این خطه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز ناراحتی از اینکه امسال از لذت دیدار رهبری در ۲۹ بهمن محروم مانده‌ایم، گفت: امسال به علت کرونا از این دیدار محروم مانده‌ایم ولی مقرر است تا با برنامه‌های انجام گرفته شده و البته به صورت محدود در مصلای اعظم امام خمینی(ره) یک دیدار ویدئو کنفرانسی به صورت زنده خواهیم داشت.

وی با قدردانی از سه نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به خاطر برگزاری میز خدمت مردمی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تشکز و قدردانی کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز تشکیل کمیته‌ها اشاره کرد و گفت: از زحمت‌کشان این مجموعه ها قدردانی می‌کنم.

وی بیان داشت: خدا قوت به نیروی زمینی سپاه پاسداران به خاطر رزمایش پیامبر اعظم(ص) می‌گویم که قدرت خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش خطبه‌های عبادی گفت: امشب اولین شب ماه رجب، ماه خدا و روز میلاد امام محمدباقر(ع) می‌باشد

وی افزود: این ماه دعا، نیایش، راز و نیاز است از این‌رو با نیت خالص خدا را صدا بزنیم و تنها او را بخوانیم و دین خود را نسبت به پروردگار خالص قرار دهیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار