امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود، گفت: سخنان روحانی در روز یوم الله ۲۲ بهمن در حقیقت جفای به این روز ملی بود زیرا رئیس جمهور این روز را با هفته دولت اشتباه گرفته و میتینگ انتخاباتی برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 12 February 2021

سخنان روحانی در ۲۲بهمن انتخاباتی بود/ ایران ۴۰ سال در جنگ است

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن بیان اینکه خطای محاسباتی آمریکا علیه ایران از سال ۳۲ آغاز و تاکنون ادامه دارد زیرا خوی برتری طلبی و استکباری که به همه دنیا دارد، نمی‌گذارد محاسبات آنان واقعی باشد، بیان کرد: این کشور کودتای ۲۸ مرداد را همراهی کرد، دی ماه ۵۶ فرستاده آمریکا ایران را جزیره ثبات نامید و لذا از شاه حمایت کرد و سال‌ها است که علیه ایران اسلامی اقدام می‌کند.

وی افزود: حمایت از گروهک‌ها و کودتاهای براندازی و حمله به طبس و شکست مفتضحانه و تحریک صدام به جنگ هشت ساله، شهید کردن ۲۹۰ نفر انسان بی گناه در هواپیمای ایرباس، دادن اطلاعات به دشمنان، تحریم، تهدید، فتنه ۸۸ و امروز نقض برجام همگی از اقدامات آمریکا علیه ایران است اما آن چیزی که این مسائل را خطای محاسباتی از سوی آمریکا می‌کند این است که این اقدامات با ایستادگی مردم خنثی می‌شود.

آمریکا ملت ایران را نشناخته است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آمریکا خطاهای محاسباتی فراوانی دارد، ابراز کرد: آمریکا نه اسلام را می‌فهمند و نه ایران را می‌فهمند و نه اسلام با قرائت ناب محمد (س) و ائمه (ع) را می‌شناسند در نتیجه فرهنگ ایرانی اسلامی و ملت ایران را نیز نمی‌شناسند چرا که اگر ملت ما را می‌شناختند می‌بایست در فتنه ۸۸ توبه می‌کردند و دیگر از این دخالت‌ها نمی‌کردند زیرا در ۹ دی همان سال، همه مردم به میدان آمدند و دانستند که دشمنان قصد خیری برای مردم ما ندارد.

امینی با بیان اینکه خوی استکباری و برتری طلبی باعث می‌شود تا خطاهای آمریکا ادامه یابد، بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، ما باید راه خودمان را برویم و به مهمل‌بافی آمریکا توجهی نکنیم از سوی دیگر باید دانست که آمریکا نسبت به بیماران ما آنانی که نیاز به دارو و درمان داشتند با تحریم‌ها جنایت کردند و حالا زبانی دراز دارند لذا سیاست و حرف برگشت ناپذیر ایران لغو همه تحریم‌ها، راستی آزمایی در میدان عمل نه روی کاغذ و در نهایت بازگشت به تعهدات برجامی خواهد بود و همه قوا و تریبون دارها می‌بایست مراقب باشند که اگر کسی غیر از این سه مورد را بیان کرد، از قول دشمنان صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به افول آمریکا، شرایط منطقه، قدرت‌های شرقی و مسائل منطقه‌ای پیام مهمی را به پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه ارسال داشتند که برخی خودی‌ها به جای محتوای آن متأسفانه تحلیل‌های بی جهتی را داشتند و این پیام تحت‌الشعاع قرار گرفت در حالی که پیامی بسیار با اهمیت بود، گفت: این پیام یقیناً در آینده منطقه و آسیا تأثیرگذار است و آینده این قاره را با حضور تمام کشورهای حاضر در آن رقم خواهد زد.

جفا در حق تریبون ملی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مداحان می‌بایست مداحی کنند اما رعایت ادب، حرمت و نزاکت را از تریبون مدح و ثنای اهل بیت (ع) باید صورت گیرد و به هیچ شخصیتی که در نظام خدمت می‌کند ولو ده‌ها نقد به او است، نباید توهین صورت گیرد. نقد منصفانه ایراد ندارد اما حرف‌های نامربوط زدن، دشمنان را شاد می‌کند و سزاوار نیست.

امینی درباره سخنان رئیس جمهور در ۲۲ بهمن، افزود: سخنان روحانی به ۲۲ بهمن جفا کرد و گویا یوم الله ۲۲ بهمن را با هفته دولت اشتباه گرفته و روزی که مربوط به همه مردم و قوا است و دنیا نظاره گر صحبت سخنران آن است را مثل میتینگ انتخاباتی، مصادره کرد. ۲۲ بهمن تریبون انقلاب، امام خمینی (ره)، شهدا، وحدت، عوامل پیروزی و آنچه مربوط به این روز ملی است. ۲۲ بهمن روز دولت نیست و حتی روز مجلس و قوه قضائیه هم نیست؛ ۲۲ بهمن متعلق به همه مردم است و ما گلایه به این نوع سخنان داریم. آنچه ما می‌بینیم با آنچه رئیس جمهور گفت تفاوت‌هایی نیز دارد. هر کس که تریبون دارد باید درست صحبت کند.

وی با بیان اینکه روحانی در سخنان خود همچنین بیان کرد که ملت ما در این چهار دهه دو جنگ را به خود تحمیل شده دید نخست دفاع مقدس و دوم جنگ اقتصادی از سال ۹۷، حال آنکه ملت ما می‌دانند از سال ۵۷ جنگ فرهنگی و اقتصادی به این کشور تحمیل شده است، گفت: ملت ما سال‌ها است که در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و اتفاقاً با برجام نافرجام دولت از سال ۹۷ تشدید شد نه اینکه به وجود بیاید. مگر ما در جنگ سیم خار دار هم نمی‌توانستیم تهیه کنیم؟ مگر این جنگ اقتصادی نبود؟ چرا تاریخ را طور دیگری به مردم می‌گوئیم؟

امام جمعه شاهرود، با اشاره به اینکه برخی اصرار دارند که برجام را به معیشت گره بزنند، گفت: رئیس جمهور در سخنان ۲۲ بهمن بیان کرد که اگر ما از برجام بر می‌گشتیم همه تحریم‌ها بر می‌گشت در حالی که باید از روحانی پرسید که چه چیزی باقی مانده که بر می‌گشت؟ مگر چیزی هم باقی مانده است؟ این چه اصراری است که دولت به جای کار کردن در این شش ماه باقی مانده مدام برجام را مطرح می‌کنند حال آنکه برجام چه چیزی را بر سر سفره مردم آورد؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار