هم‌زمان با افزایش تعداد مبتلایان بستری به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان، نگرانی‌ها از خیز جدید این بیماری نیز افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۹۳۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 12 February 2021

بستری‌های مبتلا به کرونا در استان سمنان افزایش یافت / نگران خیز جدید بیماری هستیم

به گزارش تابناک سمنان اگر به آمار روزهای اخیر بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در استان سمنان نگاهی بیندازید؛ حتماً متوجه افزایش نسبی آمار این بیماران نسبت به هفته‌های گذشته خواهید شد.

در واقع اکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا که هرروز در بیمارستان‌های استان سمنان بستری می‌شوند؛ بیشتر از بهبودیافتگان این بیماری بوده و هرروز به جمعیت افراد بستری این بیماری در بیمارستان‌های استان سمنان افزوده می‌شود.

کرونا که با اعمال محدودیت‌های آذرماه امسال و رعایت و همکاری بسیار مناسب مردم استان سمنان، می‌رفت در این استان فروکش کند؛ ناگهان با عادی انگاری مردم و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره رو به افزایش رفته و امروز به نگرانی مهم مسئولان بهداشت و درمان استان بدل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان دراین‌باره اظهار داشت: بارها و بارها این تذکر داده شد که رفتار و میزان شیوع بیماری کرونا کاملاً به رفتار مردم و شهروندان در هر منطقه بستگی دارد.

نوید دانائی افزود: درواقع هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش یابد؛ میزان شیوع کرونا افزایش خواهد یافت و این موضوعی است که بارها و بارها آن را تجربه کرده‌ایم.

وی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را یکی از علت‌های مهم افزایش آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم استان سمنان تا حد امکان از برگزاری دورهمی‌های شبانه بپرهیزند و آن را کاهش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان استفاده از ماسک در معابر و اماکن عمومی و نیز رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را یکی دیگر از لازمه‌های مهم کاهش آمار ابتلا به کرونا در این استان عنوان و بیان کرد: مردم استان سمنان باید به این نکته مهم توجه کنند که هرگونه کاهش رعایت نکات بهداشتی منجر به خیز جدید بیماری خواهد شد.

دانایی افزود: مردم باید بدانند که عادی انگاری، پاشنه آشیل مهار و مدیریت بیماری کرونا تا زمان واکسیناسیون عمومی خواهد بود و در حال حاضر هیچ درمانی به‌صورت اختصاصی و مطلق برای کرونا در دسترس نیست و هرگونه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به خیز جدید بیماری خواهد شد.

به‌هرروی باید دید که روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خیز جدید بیماری در استان سمنان به چه سمت و سویی خواهد رفت و آیا همکاری بیشتر مردم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان منجر به کنترل این بیماری خواهد شد یا خیر؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار