منابع اعلام کردند که ۳ مهاجم با یک خودروی بمب‌گذاری شده قصد حمله به منزل رئیس پارلمان افغانستان را داشتند اما این حمله توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 11 February 2021

خنثی شدن طرح حمله به رئیس پارلمان افغانستان

به گزارش تابناک سمنان منابع نزدیک به «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان به «خامه پرس» گفتند که سه مهاجم با یک خودروی بمب‌گذاری شده قصد حمله به منزل رحمانی را داشتند اما این حمله با بازداشت مهاجمین توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

تاکنون مشخص نیست که این حمله توسط چه فرد یا گروهی سازمان‌دهی شده بود اما در هفته‌های اخیر مواضع و اقدامات رئیس پارلمان افغانستان درباره روند صلح مخالفت‌هایی را در پی داشته است.

رحمانی که همواره از پنهان‌کاری دولت در روند صلح انتقاد می‌کرد 2 هفته پیش برای دخیل کردن مستقیم پارلمان در این روند کمیسیون صلح پارلمان را تشکیل داد.

درحالی که دولت افغانستان همواره مخالفت شدید خود را با دولت موقت ابراز کرده است، رحمانی همچنین حمایت خود را از طرح دولت موقت اعلام کرد.

پارلمان افغانستان همچنین دو بار طرح بودجه پیشنهادی دولت افغانستان برای سال مالی 1400 را رد کرده است و مخالفان رحمانی او را به «گروگان‌گیری» سند بودجه متهم می‌‌کنند، اتهامی که رحمانی آن را رد می‌کند.

رحمانی همچنین می‌گوید که دولت افغانستان تلاش دارد تا اختیارات پارلمان را محدود کند.

رئیس پارلمان افغانستان پیش از این نیز «روند سبز» به رهبری «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان را یک روند جاسوسی خوانده بود که توسط یکی از "کشورهای خارجی" حمایت می‌شود و هدفش از بین بردن هماهنگی بین سه قوه است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار