مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شرکت‌های بخش داروهای دامپزشکی در استان ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور تامین بخشی از نیاز کشور وارد کردند.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 11 February 2021

استان سمنان ۹۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای طیور وارد کرد

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسینی ابراز داشت: سه شرکت بخش داروهای دامپزشکی در استان سمنان این میزان واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را وارد کردند.

وی اضافه کرد: براساس قرارداد با شرکت‌های خارجی مقرر شد واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی ۲ محموله ۷۰ میلیون دزی وارد کشور و سپس استان سمنان شود که تاکنون ۹۰ میلیون دز آن وارد شده است.

وی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک ویروس سرمادوست است و احتمال شیوع آن در فصل سرد سال(پاییز و زمستان) وجود دارد و استان سمنان، با تمهیدات و اقدامات اندیشیده‌شده از لحاظ شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: سمنان در زمینه صادرات داروهای دامی و  طیور از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در زمینه واردات، شرکت های فعال در استان سمنان برای رفع نیاز کشور نیز همراهی خوبی دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: خودکفایی و صادرات در تولید داروهای دامی از دستاوردهای انقلاب است و اکنون حدود ۵۰ درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تامین می شود که نشانه ظرفیتهای این استان است.

حسینی بیان کرد: داروهای مورد مصرف دام و طیور به صورت پودر، مایع و انواع داروهای تزریقی در استان سمنان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به درآمدزایی هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان در سال گذشته، گفت: سالانه سهم زیادی از صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان مربوط به داروهای دامی است.

دست ‌کم ۱۸ واحد تولیدی در استان سمنان در زمینه تولید انواع داروی دام و طیور، مکمل و مواد بیولوژیکی فعالیت دارد  و این واحدهای تولیدی ارایه کننده بیش از ۳۰۳ قلم انواع داروهای دامی به کشور است که علاوه بر تامین نیمی از نیاز داروی دامی داخل کشور، بخشی از آن صادر می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار