یادداشت؛
جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اما به واقع امروز ضرورت تولید محتوای فاخر فرهنگی در این راستا بیش از گذشته احساس می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 11 February 2021

تولید محتوا پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب رسالت فعالان فرهنگی است

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس عبداللهی*: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند «جوانان عزیز! … راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود.» لذا باید پنداشت که جوانان محور این بیانیه محسوب می‌شوند.

اکنون که در چهل و دومین فجر بیداری اسلامی ملت دین‌مدار ایران و در دومین سالگرد صدور بیانیه تاریخی «گام دوم» از سوی راه‌بر هوشمند، حکیم و قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، محدودیت‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا توفیق دیدار و گفتگوی حضوری با جمع عزیز جوانان استان را از این سرباز نهضت، محروم ساخته است، این سطور را همدلانه و صادقانه برای آغاز گفتگو با شما گرامیان می‌نگارم.

چله پرافتخار انقلاب

«بیانیه گام دوم» که در انتهای «چله پرافتخار طی شده انقلاب» از سوی خلف صالح بنیانگذار این نهضت، صادر شد، به خلاف پیام‌های سابق از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مخاطبش فقط «جوانان عزیز» کشور بوده است. شناخت زمینه و زمانه صدور این بیانیه پُرمحتوای، تنها مسیر درک عمیق مفاد و مقاصد این سند کم‌نظیر تاریخی ایران معاصر است.

این بیانیه، نه تنها یک پیام تحلیلی کلان از سوی رهبر معظم انقلاب، بلکه طلیعه یک تحول کلان اجتماعی در حرکت ملت ایران در مقطعی سرنوشت ساز است. امروز، درگیری و رویارویی تمدنی، سیاسی و فرهنگی ملت موحّد و انقلابی ایران اسلامی با جبهه ابرقدرت‌های جهانی استعمارگر این کشور، به نقطه اوج خود رسیده است.

شدیدترین تحریم اقتصادی تاریخ، ترور بزرگان و ذخایر کم‌نظیر کشور چون سردار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده، جنگ نرم پیچیده در عرصه‌های تربیت، فرهنگ، سیاست و رسانه، ابعاد گوناگون این تقابل خصمانه نظام سلطه با حرکت استقلال‌طلبانه و دین مدار ملت مقتدر و مظلوم ایران است.

روزگار مبارزه با استعمار

آنها که هیچکدام پیروزی مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان را پیش‌بینی نمی‌کردند و ایران اسلامی را پس از غارت پیوسته سرمایه‌هایش، جزیره ثبات خود در منطقه خاورمیانه می‌دانستند، بیش از چهل سال است که از مهار این دریای خروشان پیش‌رونده ناتوان و در اندیشکده‌های خود در پی راه چاره بوده‌اند.

تاریخ معاصر ایران شاهد است که پیکر رنجدیده این ملت مظلوم در دویست سال اخیر، زیر چکمه ابرقدرت‌های بلوک شرق و غرب، چه ستم‌هایی را متحمّل و کشور در چه استبداد، انحطاط و ذلتی غرق شده و قیام‌های ملی-مذهبی چگونه یک به یک توسط استبداد داخلی و استعمار خارجی منهدم می‌شدند. در این میان، نهضت انقلاب اسلامی ملت ایران، بر پایه اسلام و مبارزه با استبداد و استعمار به رهبری نابغه سیاسی-اجتماعی جهان معاصر، حضرت امام خمینی (ره) با توکّل بر قدرت لایزال الهی توانست راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بر ما بگشاید.‌

اینک، دشمنان قسم خورده دیرین ما در پی اضمحلال ارکان اصلی این نهضت سیاسی-تمدنی اسلامی مقتدر بوده و هدف نهایی آنان، از دست رفتن اصلی‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی یعنی «اراده و اتحاد ملت» است؛ ایجاد یأس و ترس در مردم، تحریف اهداف و آرمان‌های انقلاب و نفوذ نرم در فرآیندهای تصمیم‌سازی و اداره کشور سه ضلع اصلی نقشه پیچیده نظام سلطه است.

خدمت به جوانان

اکنون، رهبری بصیر نهضت، «جوانان عزیز» را به میدان اداره کشور طلبیده است تا با تکیه بر عقلانیت و دانش، عزم و همّت جوانانه و آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی بار سنگین نهضت را در مسیر تحقق «نظام پیشرفته اسلامی» بر دوش گیرند. این برادر خادمتان، بر این باور است که استان سمنان که مهد پرورش نخبگان علمی، معنوی، فرهنگی و سیاسی و مملوّ از سرمایه‌های مادی و معنوی است، می‌تواند در تراز الگوی ملی تحقق عملی «بیانیه گام دوم انقلاب» ظاهر شود.

از این رو، بر پایه فهم عمیق مکتب نظری امام روح الله (ره) و نظام اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی، علم و عقلانیت و تجربه نسل‌های قبلی انقلاب، همه شما عزیزان را به همکاری و همیاری در راستای میدان‌داری تحول و پیشرفت همه‌جانبه استان دعوت کرده و خود را خادم جوانان استان در انجام این رسالت تاریخی می‌دانم. سازمان تبلیغات اسلامی از این پس، خانه جوانان» استان بوده و همه ظرفیت‌های اداری و حاکمیتی خود را در راستای ارتقای نقش جوانان استان در عرصه‌های گوناگون بسیج خواهد کرد.

بی‌شک، شرط انجام این مسئولیت به حکم مکتب قرآنی حضرت امام (ره)، حفظ انگیزه الهی و وحدت کلمه حول محور ولایت است؛ طبعاً هر آنکه به اعتلای استان و ایران می‌اندیشد، محور همدلی و همگرایی مردم و مسئولین و مانع واگرایی‌های اجتماعی است تا از این رهگذر بر اساس قاعده «ید الله مع الجماعة»، همچون گذشته لایق پشتیبانی قدرت بیکران ذات حق تعالی باشیم،

*مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار