کیفیت هوای سه شهر سمنان، شاهرود و گرمسار به خاطر افزایش غلظت و آلاینده‌های جوی در وضعیت زرد قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 10 February 2021

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کیفیت هوای شهر‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بر اساس اعلام کنترل کیفیت هوای حفاظت محیط زیست استان سمنان تاکید کرد: شاخص کیفیت هوای شهر‌های سمنان، گرمسار و شاهرود به ترتیب ۶۱، ۵۶ و ۴۶ بود که به ترتیب در وضعیت سالم، سالم و پاک قرار می‌گیرد.

او با اشاره به دسته بندی کیفیت هوا به پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های خاص، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک، گفت: برای پنج روز آینده وضعیت کیفیت هوای هر سه شهر سمنان، شاهرود و گرمسار در حالت زرد پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی گفت: جوی پایدار گاهی با وزش باد از امروز تا پایان هفته بر استان حاکم است و افزایش غلظت و آلاینده‌های جوی و غبارآلودگی به ویژه برای نواحی صنعتی غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با پایان یافتن فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه که در غالب نقاط استان مه آلودگی و در نواحی شرقی استان بارش را به همراه داشت، جوی پایدار بر هوای استان سمنان حاکم خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: برای نقاط مختلف استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده تغییرات محسوس دما پیش‌بینی نمی‌شود و خنک‌ترین منطقه استان در این مدت رضوان در شهرستان میامی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و شهمیرزاد با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار