رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهر سمنان معرفی نشده است گفت: مسئولان شهر برای معرفی این ظرفیت‌ها به کشور تلاش کنند و در راستای معرفی این ظرفیت‌ها در عرصه بین‌الملل نیز مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور همراهی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 09 February 2021

ظرفیت‌های شهر سمنان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود

به گزارش تابناک سمنان رحیم ساکی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی کودک و خانواده شهر سمنان با عنوان «کارن» در بوستان سیمرغ سمنان ابراز داشت: مجموعه کارن کمی از شهر دور است اما شهروندی را از کودکی به افراد آموزش می دهد.

وی افزود: امید است سمنان در تعامل با شهرهای دیگر، طرح‌های خوب دیگر شهرها را الگو برداری کند و شهرهای دیگر نیز طرح‌های خوبی مانند کارن را اجرا کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: یونیسف از بین شهرهای ایران ۹ شهر را به عنوان گزینه آزمایشی شهر دوستدار کودک انتخاب کرد که سمنان یکی از آن‌ها بود.

ساکی گفت: این شهرها استانداردهای شهر دوستدار کودک را تقریبا دارند اما هنوز نیاز به اصلاح وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک فقط یک مفهوم نیست بلکه یک فرهنگ است گفت: تمام آرزوی بشریت و شکل‌گیری جهان عاری از جنگ و لبریز از صلح به دست کودکان محقق می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور ابراز داشت: منظور از شهر دوستدار کودک، شهری است که کودکان در آن احساس امنیت کنند، شنیده شوند و خلاقیتشان رشد کنند.

ساکی ادامه داد: منظور یونیسف از کودک، افراد زیر ۱۸ سال است.

وی افزود: امید است اردیبهشت ماه ۱۴۰۰قرارداد شهر دوستدار کودک در سمنان بسته شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در خصوص طرح کتابخانه دیجیتال رنگین‌کمان سمنان گفت: تعداد کتاب ها و عنوان‌های این کتابخانه هنوز کم است اما طرحی ابتکاری است.

ساکی توصیه کرد: در اجرای طرح‌هایی که مربوط به کتاب و ترویج کتابخوانی است از مقام معظم رهبری کمک بخواهید زیرا ایشان از طرح های کتاب خوانی حمایت می کنند.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای گزینه آزمایشی شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به منظور افتتاح مرکز تخصصی کودک و خانواده شهر سمنان با عنوان «کارن» در بوستان سیمرغ سمنان و بازدید از پارک هوشمند کودک این شهر به سمنان سفر کرده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار