کد خبر: ۹۳۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 08 February 2021
RTX 3080 Ti

به گزارش تابناک سمنان طبق آخرین پیشبینی‌ها، کارت گرافیک جدید کمپانی ان‌ویدیا (nVIDIA) جی‌فورس RTX 3080 Ti احتمالا در ماه آوریل با دربر داشتن ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی عرضه شود. این خبر از توییتی از حساب کاربری @kopite7kimi منتشر شده است که پیش‌تر اطلاعاتی در رابطه با پیچاندن (یا همان Tweak کردن) جزئیات مشخصات اعلام شده توسط افشا کنندگان مشهور سخت افزار منتشر کرده بود.

اوضاع تغییر کرده است، شاید مشخصات این کارت ۱۰۲۴۰FP32، ۱۲GB D6X باشد.

3080 ti

اگر یادتان باشد شایعاتی مبنی بر عرضه کارت RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه گرافیکی منتشر شده بود ولی هم اکنون، @kopite7kimi معتقد هست که این مقدار ۱۲ گیگابایت خواهد بود. ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6X به حافظه (bus) 384-bit منجر خواهد شد.

همچنین، ۱۰۲۴۰ تعداد هسته کودا (CUDA) در این کارت گرافیکی ارائه خواهد شد، که خلاف پیشبینی قبلی مبنی بر ۱۰۴۹۶ هسته بوده است.

جالب اینجاست که @kopte7kimi به میزان ۹۵% اطمینان دارد که حافظه گرافیکی کارت ۳۰۸۰ Ti مقدار ۱۲ گیگابایت خواهد بود.

خبرگزاری VideoCardz هم همین مقدار را توسط منابع خود در بخش سخت افزار برای کارت گرافیکی ۳۰۸۰ Ti پیشبینی کره است و همچنین مشخص کرده است که عرضه این کارت در ماه آوریل خواهد بود. این آخرین به روز رسانی کمپانی ان‌ویدیا خواهد بود ولی این تاریخ هنوز تایید رسمی نشده است.

به هر حال، بهتر است بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم چرا که کارخانه‌های GPU در مرحله اول متوقف شده و همچنین مدت زمان زیادیست که شایعاتی مبنی بر مشخصات و زمان عرضه این کارت به گوش می‌رسد.

اگر ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی برای این کارت در نظر گرفته شود مقدار بسیار کمی در مقابل شایعات قبلی مبنی بر ۲۰ گیگابایت بودن آن خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که ان‌ویدیا باید کارت‌های خود را متمایز کند چرا که RTX 3090  که قویترین کارت این سری است قیمت بسیار گرانتری دارد و کارت ۳۰۸۰ Ti که بعد از آن هست باید قیمت بسیار بیشتری نسبت به مدل پایه خود یعنی RTX 3080 نداشته باشد.

در آخر، همه چیز به اعلام ان‌ویدیا برای این کارت گرافیکی و همچنین قدرت این کارت که وابسته به کلاک شدن ( پرقدرت‌ شدن) در مقایسه با  RTX 3090 بستگی دارد. به هر حال نیازمند تفکیک قابل توجه‌ای در کارت های گرافیکی خواهیم بود.

اگر زمان عرضه آوریل تغییری نکند (که خبرگزاری VideoCradz آن را تایید کرده است)، احتمالا اخبار جدیدی در آینده نزدیک راجع به این کارت بشنویم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار