عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
سمنان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی به دنبال سیاست‌زدایی و حکومت‌زدایی از امام (ره) هستند، گفت: امروز حتی در جماران هم اثری از انقلاب و تاثیرگذاری امام (ره) نیست.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 07 February 2021

برخی به دنبال سیاست‌زدایی و حکومت‌زدایی از امام خمینی (ره) هستند

به گزارش تابناک سمنان محمد حسین صفار هرندی پیش از ظهر یکشنبه در همایش فجر آفرینان انقلاب به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور اقشار مختلف مردم و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان، با بیان اینکه نقش امام خمینی (ره) در انقلاب از مردم بالاتر است، بیان کرد: درست است که اگر مردم نبودند انقلاب پیروز نمی‌شد اما رهبری یک جامعه است که به آن عینیت می‌بخشد و لذا کاری که امام خمینی (ره) در دوران انقلاب کرد این بود که مردم را به حرکت درآورد آن هم مردمی که در کنج عزلت خزیده و در بی خبری غرق بودند.

وی افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته اما جفایی که در حق ایشان می‌شود حتی از سوی کسانی که سر سفره ایشان بزرگ شدند هنوز ادامه دارد و اینجا است که پیشکسوت‌های انقلاب که زمان پیش از انقلاب را دیده و با ظهور امام (ره) در زندگی خودشان تحول دیده‌اند، می‌بایست معرفت ایشان را به نسل جوان انقلاب انتقال دهیم.

سیره امام خمینی (ره) به مردم و جوانان ارائه شود

عضو مجمع تشخیص نظام اسلامی با بیان اینکه جوانانی که امروز ۳۰ و حتی ۴۰ ساله هستند در دوران انقلاب و حیات امام خمینی (ره) کودک بودند و درک مستقیمی از معارف ایشان ندارند، ابراز کرد: اینجا است که فضا برای برخی پدید می‌آید که بر ذهن و جان مردم و جوانان تصویر پردازی غیر واقعی از امام خمینی (ره) صورت دهند.

صفار هنری با بیان اینکه ضد انقلاب به دنبال تخریب انقلاب و چهره امام خمینی (ره) است، تاکید کرد: درد و مشکل این است که برخی در داخل به این امر دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان با امام خمینی (ره) طبیعی است اما مشکل از آن کسانی است که در سفره مادی و معنوی امام نشستند و بزرگ شدند و رشد کردند، افزود: دهه فجر در زمره ایامی است که نام بنیانگذار انقلاب اسلامی بیشتر مطرح می‌شود لذا بهترین فرصت است که هدایت‌های امام خمینی (ره) و سیره ایشان را به مردم و جوانان ارائه کنیم.

تغییر چهره امام خمینی (ره) توسط معاندان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در جماران، آن خانه ساده سال‌های قبل که انسان یاد ساده زیستی امام خمینی (ره) می‌افتاد اثری جز چند عکس و تصویر باقی نمانده و این موضوع انسان را دلگیر می‌کند، گفت: بروشورهایی که به عنوان معرفی امام خمینی (ره) در جماران به تازه واردها داده می‌شد برای ما که امام خمینی (ره) را دیده بودیم و در خدمتش زانو زده بودیم و ایشان را می‌شناختیم عجیب است زیرا از آن انسان بزرگ که در زمان خودش بزرگترین تغییر را نه در کشور بلکه در جهان و منطقه رخ داد، هیچ نشانی وجود ندارد و تنها یک مجموعه عکس و نوشته‌ها در آن بروشورها قرار گرفته که گویا امام (ره) فقط یک پیرمرد مهربانی است که دست بر سر بچه‌ها می‌کشید.

صفار هرندی با بیان اینکه در جماران اثری از اینکه در زمان امام خمینی (ره) انقلاب شده، دو هزار و ۵۰۰ سال پادشاهی فروریخته و جنگ صورت گرفته و … نیست، تاکید کرد: سیاست زدایی و حکومت زدایی از ساحت امام خمینی (ره) آن هم در برابر کسی که بعد از ائمه اطهار (ع) تاکنون توانسته حکومت دینی در اسلام راه بیندازد، دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد کم کم داعیه خواهند داشت که اصلاً چرا امام خمینی (ره) حکومت دینی راه اندازی کرد و دین توانایی اداره کشور را ندارد، افزود: بحث عادی سازی که این روزها در فضاهای به اصطلاح روشن فکری کشور مطرح می‌شود معتقد است که چرا ایران باید غیرمعمولی باشد و مثلاً چرا اسرائیل را به دشمنی بشناسیم و با آمریکا دشمنی داشته باشیم و چرا نباید مثل بقیه باشیم؟ همین افراد کسانی هستند که می‌گویند ما مانند بقیه دنیا بودیم اما انقلاب که شد و حکومت دینی روی کار آمد ما از دیگران جدا افتادیم.

برخی در درون کشور از معارف امام خمینی (ره) دوری می‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این افراد، گفت: این افراد همین که جرأت می‌کنند چنین حرف‌هایی را بزنند از صدقه سری انقلاب است، برخی روشن فکران ما مثل سروش که زمانی منصوب امام (ره) بود، منکر نوبت هم می‌شوند و می‌گویند پیامبر (ص) خشن بود.

صفار هرندی افزود: از سوی دیگر این به ظاهر روشن فکران بزرگترین اراجیف را درباره میراث بزرگ امام خمینی (ره) مطرح می‌سازند که همان حکومت اسلامی و ولایت فقیه است، لذا بدترین جفا به امام (ره) این است که به میراث معنوی ایشان آسیب برسد و این با کسی که از شرایط کشور ناراضی است تفاوت دارد چرا که این روزها دلایل زیادی برای نارضایتی مردم وجود دارد اما موضوع با اصل انقلاب و حاکمیت دینی نیست، مردم امروز حق دارند که ناراضی و ناراحت شوند زیرا نگرانی‌ها زیاد است اما افکارسنجی نشان می‌دهد که عمق نگاه افراد به گونه‌ای دیگر فکر می‌کند.

وی گفت: نتیجه یک افکارسنجی نشان می‌دهد کل کسانی که به این ارزیابی رسیدند که این حکومت به درد نمی‌خورد و اصل حکومت باید برانداخته شود در کشور کمتر از ۹ درصد است و ۹۱ درصد مردم می‌گویند باید همین حکومت و نظام اسلامی پا بر جا باشد اما برخی آدم‌ها که ارتزاق کرده از انقلاب بوده‌اند امروز می‌گوید ما باید برای اصل نظام و حکومت فکری جدید کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ویژگی‌های امام خمینی (ره) مانند غرق در جمال خداوند بودن، آنقدر گران سنگ است که ترویج معارف این بزرگ مرد بزرگترین رسالت فعالان انقلابی است، گفت: امروز تفکر انقلابی امام خمینی (ره) در فواصل هزاران کیلومتری از ایران در تمام دنیا توسعه یافته چرا که مردم انقلابی دیگر نقاط دنیا ایشان را یک آزاد مرد می‌دیدند و مرید ایشان بودند اما برخی در درون کشورمان از معارف امام خمینی (ره) دوری می‌کنند لذا امروز بزرگترین رسالت‌ها شناساندن امام خمینی (ره) و معارف اسلامی و دینی و انقلابی به نسل جوان است تا در دام تفکرات نادرست نیفتند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار