رئیس کمیته امداد میامی:
رئیس کمیته امداد میامی با بیان اینکه۲۴۸ کودک شش ماهه تا شش ساله دچار سوء تغذیه در میامی شناسایی شده‌اند، گفت: به این کودکان، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 07 February 2021

۲۵۰ کودک در میامی دچار سوء تغذیه هستند/کمک به دانش آموزان نیازمند

 

به گزارش تابناک سمنان محمد مهدی اصغری در نشست خبری صبح یکشنبه با اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات کمیته امداد میامی، ضمن بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۶۵ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان از خدمات راهنمایی و مشاوره بهره مند شدند، بیان کرد: این خدمات قالب مشاوره تحصیلی، فردی، پیش از ازدواج، عزت نفس، مهارت‌های فرزندپروری و … ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خانواده‌هایی که از لحاظ حقوقی و قضائی مشکلاتی را دارند و برای احقاق حق که عمدتاً غیرعمد است، مشاوره‌های حقوقی نیز با همکاری کانون وکلای استان سمنان انجام می‌شود، افزود: کانون وکلا به صورت هفته‌ای به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای می‌دهند.

خروج ۹۲ خانوار مددجو از دایره خدمات

رئیس کمیته امداد میامی، گفت: یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمند سازی خانوارهای مددجو و خروج آنها از گردونه خدمات کمیته امداد برای مهیا شدن فرصت در راستای جذب خانوار جدید است که در این زمینه در سال جاری ۹۲ خانوار توانمند سازی و از گردونه خدمات کمیته امداد خارج شده‌اند البته به دلیل شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی که به دنبال آن ایجاد شد، این میزان نسبت به سنوات قبل کمتر است.

اصغری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره راه‌های خروج خانوار توانمند شده از سوی کمیته امداد توضیح داد: کمیته امداد در طول سال خدماتی را به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در صورت توانمند سازی خانوار، ازدواج، مهاجرت، وام‌های اشتغال‌زایی و … از گردونه خدمات خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۲۵ دانش‌آموز و۳۵ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد میامی هستند که مجموعاً ۳۶۰ نفر را شامل می‌شوند، افزود: از آنجا که امسال با شرایط کرونا می‌بایست آموزش‌ها از راه دور صورت می‌گرفت نیاز به تأمین تبلت و سخت افزارهای تحصیلی به شدت احساس می‌شد در این راه ۴۴ تبلت تاکنون تحویل خانواده‌های تحت پوشش شده و ۳۵ تبلت دیگر نیز به زودی توزیع می‌شود.

توزیع تبلت

رئیس کمیته امداد میامی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در راستای بهره‌مندی خانوار تحت پوشش از تبلت در شهرستان انجام شده، در اختیار قرار دادن وام‌های بانکی ارزان قیمت است تا افراد تحت پوشش بتوانند راحت تر این نیازها را تأمین کنند.

اصغری درباره کرونا و خدمات کمیته امداد نیز، توضیح داد: برخی خانوار کمیته امداد شهرستان متأسفانه به کرونا مبتلا شدند و به خانواده‌هایی که سرپرست آنها به دلیل این بیماری فوت و مجموعه بهداشت و درمان نیز علت فوت را تأیید کرد تا ده میلیون تومان کمک مالی بلاعوض پرداخت شده است همچنین اگر فرد کرونایی یکی از اعضای خانواده باشد و نه سرپرست خانوار، کمیته امداد، چهار میلیون تومان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر چهار مورد کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی و دو مورد کمک چهار میلیون تومانی برای فوت شش نفر اعضای تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان میامی پرداخت شده است، ابراز کرد: پرداخت ۳۰۰ هزار تومان کمک نقدی به هر خانواده تحت پوشش، تهیه ماسک و دستکش و مواد شوینده و توزیع آن بین خانواده‌های تحت پوشش از دیگر اقدامات کمیته امداد در سطح میامی است که این کمک‌ها به ۱۵۵ خانوار ارائه شد.

کمک به کودکان نیازمند

رئیس کمیته امداد میامی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵ مورد کمک هزینه جهیزیه نوعروسان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان تا سقف شش میلیون تومان بلاعوض، پرداخت شده است، تاکید کرد: ۱۵ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان پسر نیز در شهرستان پرداخت شده که سقف آن دو میلیون تومان بلاعوض است.

اصغری با اشاره به طرح کمک به کودکان دارای سو تغذیه که به تأیید وزارت بهداشت رسیده و سپس مورد حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، ابراز کرد: این طرح شامل کودکان شش ماه تا شش سال است که در سال جاری ۲۴۸ کودک دارای سو تغذیه در شهرستان شناسایی و به آنها در ادوار شش الی ۱۲ ماه، به صورت ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرید غذا داده شده است.

وی با بیان اینکه طرح ایتام و محسنین و… برای مشارکت مردم نیک‌اندیش میامی در طرح اکرام ایتام و کمک به نیازمندان به خصوص کودکان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی است، بیان کرد: کمک‌های خیران می‌تواند باعث شود تا حمایت و پوشش بهتری از کودکان نیازمند شهرستان میامی صورت گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار