رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های محلی استان سمنان گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری بازی‌های بومی به صورت مسابقات لیگ کشوری، جشنواره و المپیاد‌های ملی و بین المللی به حفظ، اشاعه، رشد و توسعه این نوع بازی‌ها کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 07 February 2021

برگزاری لیگ ملی بازی‌های بومی به حفظ آن‌ها کمک می‌کند

 

به گزارش تابناک سمنان محمود علیزاده روز یکشنبه  اظهار داشت: برخی بازی‌های بومی و محله‌ای در نقاط مختلف کشور با کمی تفاوت در اصول بازی مشترک است.

وی با بیان اینکه بیشتر بازی‌های بومی و محله‌ای به صورت نمایشی است، ادامه داد: بازی‎‌های بومی و محله‌ای را می توان با تعریف آئین‌نامه و مقررات به صورت رقابتی، رسمی و مسابقات لیگ برگزار کرد.

علیزاده اظهار داشت: برگزاری بازی‌های بومی و محلی  برنامه منسجم ندارد و امسال نیز شیوع کرونا، این گونه بازی‌ها و برگزاری جشنواره را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های محلی استان سمنان یادآور شد: بازی‌های بومی و محلی متنوعی در استان وجود دارد و می توان گفت تاکنون بیش از ۱۰۰ بازی در استان سمنان شناسایی و کتاب درباره اصالت و روش این بازی‌ها تهیه شده است.

علیزاده تصریح کرد: مستندسازی به حفظ و اشاعه بازی‌های بومی و محلی که اصالت و هویت دارند کمک می‌کند و باید در این زمینه بیش از پیش کار شود.

وی اضافه کرد: بازی های بومی و محلی مفرح، جذاب و  موثر در کاهش ناهنجاری های اجتماعی است و تلاش می شود بازی های محلی در محله های قدیمی و روستاهای تمام شهرستان های استان سمنان به شکل بهتری جا بیفتد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان سمنان خاطرنشان کرد: دال پلان، کمربند بازی، الک دلک، الختر، پاری که،بتو بتو، شال وجه،خر پشتک، چارقاف، بالش که و کلاه پران از جمله بازی های بومی استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار