خبرگزاری بلومبرگ شنبه گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در راستای احیای برجام در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش فشار مالی بر ایران بدون برداشتن تحریم‌هاست.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 06 February 2021

برنامه بایدن برای کاهش فشار مالی به ایران

به گزارش تابناک سمنان بلومبرگ به نقل از چهار فرد مطلع از این موضوع نوشت: برخی از گزینه‌هایی که مقام‌های آمریکا در حال بحث بر سر آنها هستند عبارت است از حمایت از ارائه وام صندوق بین المللی پول به ایران برای مقابله با کرونا و کاهش تحریم‌هایی که مانع ارائه کمک‌های بین المللی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

به گفته این منابع، بایدن همچنین ممکن است فرمانی اجرایی امضا کند که طبق آن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام لغو شود.

این افراد گفتند که صدور معافیت‌های تحریم‌ها در مورد فروش نفت ایران در بازار بین المللی فعلا مورد بررسی جدی دولت بایدن قرار ندارد.

«الی گرانمایه» پژوهشگر ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا گفت: در ماه‌های گذشته در اروپا و اردوگاه دموکرات‌های آمریکا بحث‌های زیادی وجود داشته است در مورد اینکه آمریکا چه گام‌های فوری و واقعبینانه‌ای می‌تواند اتخاذ کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور می‌خواهد قبل از دادن اجازه کمک برای مقابله با کرونا یا هر نوع کاهش تحریمی دیگر، با متحدان اروپایی خود مشورت کند.

به گفته «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، گفت و گوها در این باره از روز جمعه شروع شده است.

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: یکی از نشانه‌های ناکامی کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ این بوده که صادرات نفت ایران در ماه‌های اخیر مرتبا افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، احتمال می رود که وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی در مورد تجارت محدود با ایران نیز صادر کند یا تضمین دهد که تجارت با ایران از طریق اینستکس تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نخواهد گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار