نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۰ گفت: باید زیرساخت‌های توسعه‌ای میامی بازنگری شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 06 February 2021

زیرساخت‌های توسعه‌ای میامی بازنگری شود؛ لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در بودجه 1400

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر خانی در آئین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی در ایام‌الله دهه فجر 1399 که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی برگزار شد اظهار داشت: شهرستان میامی ازجمله شهرهای کمتر توسعه‌یافته در سطح کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به وسعت شهرستان میامی و ظرفیت‌های مختلفی که در بخش‌های گوناگون ازجمله کشاورزی، صنعت، معدن، دامپروری و گردشگری و تنوع اقلیمی وجود دارد گفت: در ساختار بودجه 1400 موضوع وسعت مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف اظهار داشت: زیرساخت‌های توسعه‌ای در بحث توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته باید فراهم شود.

خانی تأکید کرد: بخش‌های زیرساختی و توسعه‌ای و اقدامات حوزه دولت در شهرستان میامی نیاز به بازنگری و بررسی دارد.

وی استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان میامی و رسیدگی به وضعیت روستاهای این شهرستان را از مهم‌ترین موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تغییر کاربری اراضی و واگذاری اراضی و اماکن مازاد به مردم محلی در شهرها و روستاها را از راهکارهای رشد و توسعه مناطق محروم عنوان کرد.

خانی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در عمل به تعهدات خود کوتاهی می‌کنند که لازم است دلیل کوتاهی این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: باید در لایجه بودجه 1400 به موضوع محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار و محروم و توسعه‌نیافته به‌صورت ویژه توجه شود.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی‌پور، امام جمعه میامی نیز در این آیین اظهار داشت: ایجاد بازارچه ویژه و عرضه محصولات تولیدی میامی موجب توسعه اقتصادی این شهرستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مکانی برای ارائه محصولات تولیدی میامی در مسیر جاده‌های میامی در ایجاد اشتغال و جذب گردشگران بسیار مؤثر است.

امام جمعه میامی کمبود تفرجگاه در میامی را از مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی در میامی وجود دارد که مورد غفلت و بی‌توجهی واقع شده است.

به گزارش تسنیم، در شهرستان میامی در دهه فجر امسال مجموعاً 50 پروژه شامل 39 پروژه عمرانی توسط 10 دستگاه اجرایی بااعتبار 27 میلیارد تومان و پنج پروژه اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بااعتبار مجموعاً 130 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار