استاندار سمنان گفت: اعتبارات طرح‌های عمرانی افتتاح شده پارسال شهرستان شاهرود ۷۲ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 06 February 2021

استاندار سمنان : اعتبارات طرح‌های عمرانی دهه فجر شاهرود سه برابر شد

 

به گزارش تابناک سمنان علی رضا آشناگر روز شنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی شهرستان شاهرود ، افزود : سرجمع اعتبارات افتتاح شده دهه فجر در استان سمنان پارسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد : بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی به خاطر وجود ظرفیت های بالا در شهرستان شاهرود علاقمند به اجرای طرح هایشان در این منطقه هستند که همین امر در ایجاد اشتغال و رونق تولید تاثیرگذار است .

استاندار سمنان با اشاره به سخنان نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عادلانه نبودن توزیع اعتبارات است ، گفت : اعتباراتی که در استان توزیع می شود  براساس شاخص‌ها بوده و نگاه ویژه ای به مناطق نیست .

وی ادامه داد : استان پهناور و کم جمعیتی داریم ، توزیع اعتبارات براساس جمعیت  بوده و پهناوری استان در آن نقشی نداشته است ، نرح خدمات گران بوده و باید ضریبی از وسعت را در توزیع اعتبارات در نظر گرفته شود.

آشناگر به نامه ای که برای رییس جمهوری فرستاده اشاره کرد و گفت : در آن نامه درخواست شد اعتبارات مصوبات دو سفر رییس حمهوری که ۵۹۶ میلیارد تومان بود ، تخصیص یابد که تا کنون در سه مرحله کارهای تخصیص ۱۴۷ میلیارد تومان آن انجام شده است . 

استاندار سمنان گفت : تعدادی از طرج های سفر رییس جمهوری که زیر ۵۰ درصد پیشرفت دارند اکنون معطل مانده اند که در صورت تامین اعتبار تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت : برخی طرح‌هایی که کارآفرینان در آن ها سرمایه گذاری کرده‌اند ، باید در اولویت قرار بگیرند چون ایجاد اشتغال در آن‌ها دیده شده ،  طرح سیمان بیارجمند ، کابل مغان ، ذوب آهن و دارو سازی شاهرود در اولویت قرار دارند ،به مشکلات برخی سرمایه گذاران که در کارشان جدی تر بودند ، خارج از نوبت رسیدگی شد.

استاندار سمنان در مورد تامین آب مورد نیاز شاهرود هم گفت : این موضوع در اولویت قرار داشته و تامین کمبود آب از دو محل در حال پیگیری است ، که یکی از آن ها با سفر رییس قوه قضائیه بطور جدی از سوی استان مطالبه شد ، رفع مشکل چشمه‌های قطری اکنون  در دستور کار است .

وی گفت : یک سری از طرح های عمرانی شاهرود  پیشرفت نداشتند مثل ورزشگاه و مصلا که پیشرفت فیزیکی آن‌ها  ۱۵ درصد بیشتر نبود ، چون محل اعتبارات آن ها ملی است باید با وزیران مربوطه رایزنی شود.که لازم است نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن ها باشد.

استاندار سمنان ادامه داد : شهرستان شاهرود مورد توجه استانداری و دولت است ، تشکیلات اداری  شهرستان ارتقا پیدا کرده  ، معتقدیم ظرفیت های توسعه به خاطر تنوع اقلیمی و موقعیت ممتاز آن ، در بین شهرستان‌های استان بیشتر است .

آشناگر گفت : شاهرود به خاطر موقعیت جغرافیایی ممتازی که دارد هر سال میزبان زوار امام رضا (ع) است که فرصت خوبی برای مردم ایجاد کرده تا برای اشتغال و  توسعه از آن بهره برداری کنند ، این شهرستان متناسب با موقعیت و ظرفیت های مختلف حتما با چالش ها و موانعی برای رونق آبادانی و توسعه دارد که بخش عمده آن به همت مردم برطرف شده و دولت هم از هیچ تلاشی نباید چشم پوشی کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : مردم شاهرود امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا فشارهای زیادی را متحمل شدند ، برخی بیکار شده و بسیاری نیز درآمدشان را از دست دادند.

علی اصغر خانی با بیان این که مردم بویژه قشر ضعیف در تنگنا و فشار اقتصادی هستند افزود : با توجه به این که ۶۰ درصد شیر استان در شاهرود تولید می شود اما در تامین نهاده های  دامی با مشکلات زیاد روبرو هستند .

وی به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه کاره شاهرود اشاره کرد و گفت : این ورزشگاه همزمان با سمنان کلنگ زنی شد اما از بهره برداری ورزشگاه سمنان پنج سال می‌گذرد ، این در حالی است که ورزشگاه شاهرود بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی ندارد.

خانی به شبکه پرخطر جاده ای شاهرود هم اشاره کرد و گفت : جاده های پرخطر طرود ، کالپوش و توسکستان سالانه تعداد زیادی تلفات می گیرد که باید به این امر توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که توزیع عادلانه سرمایه و اعتبار قطعا توسط استاندار سمنان انجام می شود ، ابراز داشت :  انتظار نداریم در تخصیص اعتبارات شاهرود ، از شهرستان های دیگر بیشتر  تخصیص یابد  ، آنچه که حق این شهرستان نسبت به جمعیت و وسعت است را خواهانیم.

وی با بیان این که مدیران کل استان  باید برای بزرگترین شهرستان استان وقت بیشتری بگذارند ، افزود : مشکلات در شهرستان زیاد بوده و مردم در بخش های مختلف در فشار هستند که باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و همدلی این مشکلات را برطرف کنیم .

امروز ۷۲ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان در شاهرود  به بهره‌برداری رسیده و برای  ۴۴۱ تن شغل ایجاد  شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار