بر اساس یک نظرسنجی،
بر اساس یک نظرسنجی جدید، ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها می‌خواهند سنا، ترامپ را در جلسه استیضاحش محکوم کند، در حالیکه ۴۰ درصد می‌خواهند وی تبرئه شود و ۱۲ درصد هم نسبت به این اقدام، مطمئن نیستند.
کد خبر: ۹۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 06 February 2021

مردم آمریکا بر سر محکوم شدن ترامپ توسط سنا دچار دو دستگی شده‌اند

 

به گزارش تابناک سمنان به نوشته روزنامه دیلی میل، این دو دستگی بر سر محکومیت یا عدم محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس/NORC پیش از جلسه استیضاح روز سه‌شنبه وی ایجاد شده است.

این نظرسنجی که از ۱۰۵۵ آمریکایی و در بازه زمانی ۲۸ ژانویه تا اول فوریه انجام شد، مشخص کرد که حتی در میان افرادی که نمی‌خواهند ترامپ محکوم شود، ۵۴ درصد می‌گویند او نسبتا در حمله ششم ژانویه به کنگره مسئول است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که اکثریت جمهوری خواهان ترامپ را از گناهکار بودن مبرا می‌دادند اما حدود سه نفر از ۱۰ جمهوری خواه فکر می‌کنند که او دست کم تا حدی باید مسئول این رویدادها باشد.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که بیش از هشت تا از ۱۰ دموکرات می‌گویند، سنا باید ترامپ را محکوم کند در حالیکه این میزان در میان جمهوری خواهان نسبت یک به ۱۰ دارد.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که اکثریت جمهوری خواهان بر این باورند جو بایدن به صورت مشروع انتخاب نشده است.

یکی دیگر از موارد ذکر شده در این نظرسنجی میزان حمایت بالا از بایدن پس از دو هفته نخست ریاست جمهوری است.

در مجموع، این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نگاهی منفی‌تر نسبت به ریاست جمهوری ترامپ و تاثیرش بر کشور دارند اما این میزان در میان جمهوری خواهان محدودتر است. تنها ۳۶ درصد از آمریکایی می‌گویند ترامپ یک رئیس جمهوری خوب یا عالی بوده در حالیکه ۵۰ درصد می‌گویند او یک رئیس جمهوری ضعیف یا افتضاح بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار