کنکور سراسری ۱۴۰۰ هم مانند آزمون سراسری ۹۹ زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی به مدت چهار روز در تیرماه سال آتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 06 February 2021

Image result for کنکور 1400

به گزارش تابناک سمنان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ به عنوان سومین آزمون قرن جدید پس از آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد قرار است در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار شود.

برگزاری این آزمون در چهار روز نشان دهنده ادامه کرونا و حکمفرمایی پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع این ویروس است که سازمان سنجش آموزش کشور هنوز نحوه اعمال پروتکل ها را با توجه به بازه زمانی باقیمانده تا این آزمون، اعلام نکرده است.

فرایند ثبت نام در آزمون سراسری سال آینده  از روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ امشب ۱۸ بهمن ماه ادامه دارد اما بر اساس روال هر ساله، این مهلت بار دیگر تمدید می شود.

به گفته فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تا صبح امروز تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در یک گروه آزمایشی ۶۹۸ هزار و ۴۲۸ نفر و تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در بیش از یک گروه آزمایشی ۸۷۹ هزار و ۴۶۰ نفر است.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

آزمون سراسری فقط برای داوطلبان نظام جدید برگزار می شود و داوطلبان نظام قدیم مانند کنکور سال ۹۹ حق انتخاب گزینه نظام قدیم ندارند.

سهمیه های کنکور در آزمون ۱۴۰۰ هیچ تغییری در مقایسه با سال های گذشته ندارد و مانند دوره های گذشته برای داوطلبان اعمال می شود.

سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این منابع سوالات آزمون سراسری سال آینده را برای بر اساس نظام جدید اعلام کرده بود که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترسی است.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت اعلام شد و مواد و ضرایب دروس امتحانی همچنین دروس موثر سوابق تحصیلی  این آزمون همانند سال گذشته است.

در کنکور سراسری سال ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا با حاشیه های بسیاری همراه بود، از مجموع حدود یک میلیون شرکت کننده، ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار