حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به وضع کنونی معیشتی مردم اظهار داشت: شاید قسمتی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها باشد ولی قسمت مهمی هم از نالایقی و بی کفایتی برخی مسئولین است.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 05 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: حجت الاسلام طباطبایی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:پیروزی انقلاب اسلامی حاصل مشیت الهی و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب با پشتیبانی مردم ایران اسلامی بود که با دستان خالی در مقابل دژخیمان رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند که حاصل آن پیروزی قدرتمند مردم در مقابل این رژیم بود.

او گفت: ایمان و تقوای الهی و توکل به ائمه معصومین علیه السلام و رهبری حضرت امام عامل پیروزی مردم بود، غیرت دینی و عشق به امام راحل و مهمتر از همه وحدت کلمه ای که امام بر آن تاکید داشتند با همراهی و حضور مستمر مردم در صحنه انقلاب اسلامی مردم ایران را رقم شد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت:انقلاب اسلامی مردم را از دنیاطلبان نجات داد تا حکومت اسلامی که در آن احکام الهی حکم فرماست تشکیل داده شود و امروز نیز باید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب بایستی حکومت را از هر اشکال و ایرادی مرتفع ساخته تا حکومت را بطور کامل اسلامی سازیم.

فساد اداری

او با اشاره به مبارزه با فساد اداری افزود: بایستی ضوابط را بر روابط مقدم سازیم تا با روی کار آمدن مدیران و مسئولان متعهد و متخصص، مشکلات جامعه از میان برداشته شود، حتی اینگونه نیست که شخصی بر روی کار بیاید که تدین داشته باشد ولی تخصص نداشته باشد، این هم بر جامعه صدمه وارد خواهد کرد.

او گفت: مسئولی که متدین و متخصص است، هیچ گاه نباید استراحت را بر خواب مقدم بشمارد و بایستی بدون هیچ تعللی شبانه روز و جهادی به مشکلات مردم رسیدگی کند و جسم و وقت خود را در این راه بگذارد.

مشکلات اقتصادی و بی کفایتی برخی مسئولین

امام جمعه سلماس با اشاره به بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات مردم در عصر کرونا مشکلات اقتصادی مردم است، مسئولین با تمام قوا بایستی در وسط میدان باشند و این مشکلات را درک و لمس کنند تا بتوانند در حل این مشکلات تلاش لازم را انجام دهند.

او افزود: شاید قسمتی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها باشد ولی قسمت مهمی هم از نالایقی و بی کفایتی برخی مسئولین است، ولی مردم باید توجه داشته باشند که این مشکلات نباید ما را از مسیر و هدف انقلاب جدا سازد چون این همان خواسته دشمنان انقلاب است و فرقی هم ندارد دشمن داخلی باشد یا خارجی، که هدفشان بدبینی و ناامیدی امت به انقلاب و نظام اسلامی است.

تشابه فعالیت جوانان در زمان انقلاب و کرونا

او با یادآوری فعالیت مردم و جوانان در سال ۵۷ گفت: همانگونه که مردم و جوانان در جهت کم کردن مشکلات اقتصادی که رژیم پهلوی برای مردم در آن سالها بوجود آورده بود امروز نیز تحریم ها و از سویی فراگیری بیماری کرونا در جهان که باعث بروز مشکلات اقتصادی گردیده است، مشابه همان سالهای انقلاب جوانان امروز نیز پای کار آمده و با انواع کمک ها اعم از معیشتی، اقلام بهداشتی، رسیدگی به مستمندان و نیازمندان و ضدعفونی معابر و همپای کادر زحمت کش درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری همانند جوانان سالهای انقلاب از جان و مال خود دریغ نکردند.

لزوم نظارت دولت در جلوگیری از احتکار و مبارزه با گرانی

او گفت : در میان مستمندان و فقرا دیگر کارد به استخوان رسیده است، دولت و مجلس باید به این مشکل رسیدگی کنند و مردم را از این تنگنا نجات دهند، دولت باید با مدیریت و نظارت صحیح از احتکار اجناس و بوجود آمدن گرانی جلوگیری کند، چرا اجناسی که در داخل تولید می شود باید نایاب و کمیاب باشد؟ در این میان مردم مومن و انقلابی نیز باید با تغییر الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و خرید کالا به اندازه مصرف از این کمبود ها جلوگیری کنند.

امنیت شغلی کارگران و افزایش حقوق آنان

او با اشاره به پایان سال و تعیین حقوق کارگران گفت: مهمتر از مواد اولیه و تجهیزات در عرصه تولید، نیروی کار و کارگران هستند که ضمن توجه به افزایش حقوق کافی این قشر زحمت کش که پایه اصلی تولید هستند به امنیت شغلی آنها نیز بایستی توجه بسزایی داشته باشند، چون صرفا با افزایش حقوق مشکلات آنان برطرف نخواهد شد.

برچسب ها: ارومیه ، سلماس ، نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار