فرزندان فیلترشکن نصب نکنند؛
تابناک سمنان: سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به انتقال آموزش‌های تحصیلی دانش‌آموزان به فضای مجازی گفت: مهم‌ترین توصیه به والدین ارتقاء سواد رسانه‌ای و انتقال آن به فرزندانشان است.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 04 February 2021

Image result for سواد رسانه ای

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: آحاد جامعه با شرکت در پویش کودکان سایبری در ارتقای آگاهی‌های اجتماعی درباره شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی و افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان در فضای مجازی شرکت کنند.

وی با بیان لزوم نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی بیان کرد: خانواده‌ها به هیچ عنوان مجوز نصب فیلترشکن به نوجوانان را ندهند، زیرا سطح دسترسی به محتوای نامناسب و غیراخلاقی برای آنان افزایش می‌یابد و بسیاری از آسیب‌های روانی را در پی دارد.

سرهنگ حسین صادقی تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی کودکان و نوجوانان در مدارس حضور ندارند و ناچار به پیگیری درس‌های خود از طریق فضای مجازی هستند، نقش سواد رسانه‌ای بسیار پررنگ‌تر از قبل شده است، بنابراین مهم‌ترین توصیه به والدین ارتقاء سواد رسانه‌ای و انتقال آن به فرزندان، با توجه به سن و شرایط آن‌ها است و شرکت در پویش کودکان سایبری فرصتی مناسب برای ارتقای آگاهی در این زمینه است.

سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که نوجوانان به بهانه درس و آموزش بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، لازم است فقط برنامه‌های تایید شده مربوط به آموزش را در گوشی‌ها نصب کنند و آموزش نباید بهانه‌ای باشد که نوجوانان بیش از حد در فضای مجازی زمان بگذرانند و این حضور کنترل نشده در نهایت به اعتیاد به فضای مجازی منجر شود.

رئیس پلیس فتای استان سمنان اظهار داشت: کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و فرزندان و افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان در فضای مجازی از اهداف اصلی راه‌اندازی پویش کودکان سایبری است.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار