رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه گفت: قبل از نگرانی از مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 02 February 2021
 
به گزارش تابناک سمنان به مناسبت دهه فجر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز  به همراه جمعی از مسئولان عالی دستگاه قضایی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا،حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور ، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه و دیگر مسئولان دستگاه قضا در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این مراسم اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امام تحول خواه بود او در خداخواهی مردم و توجه به معنویت، روحیه مسئولیت پذیری در مردم، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، پیوند بین سیاست و معنویت مردم تحول ایجاد کرد.

رئیسی گفت: محصول سیاست بدون معنویت ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین و ظلم‌های بسیار است، اما امام این هارا ازبین برد. میثاق با امام میثاق با خوبی‌ها است و مسئولان باید به آنچه شده و باید بشود فکر کنند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد‌: شاخص‌های امام باید شناخته شود و بهترین تبیین کننده خط امام نایب اوست و ما از سلوک مقام معظم رهبری باید خط امام را زنده نگهداریم.

قبل از نگرانی از مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود، اگر نظام کارآمدی خود را نشان دهد قطعا یقین و امید و مشارکت در بین مردم مشخص می‌شود. هنر امام این بود که مردم را در صحنه حفظ کردند و بصورت واقعی مردم را حساب کردند و امروز در رفتار رهبری توجه دادن به مردم مشخص است. ایشان به قوای مختلف فرمودند رفع دغدغه مردم و کارآمدی نظام باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: امروز دستگاه‌های اداری می‌توانند سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند و اگر این سرمایه افزوده شود مشارکت مردم را می‌بینیم. دستگاه‌های مختلف باید سرمایه اجتماعی را روز به روز افزون کنند.

رئیسی با اشاره به عملکرد دستگاه قضا بیان کرد: اولیای خدا همواره به عدالت اشاره کردند و امروز عدالت در دستگاه قضا مورد توجه است و امروز اجرای عدالت در جامعه از همه چیز شیرین‌تر است. همه بخش‌ها باید خود را موظف به اجرای عدالت بدانند. هرکارگزاری باید عدالت را بشناسد و پیشانی عدالت دستگاه قضا است و از روح بلند حضرت امام برای اجرای این هدف بلند استمداد میطلبیم.

وی ادامه داد: ما سربازان مقام معظم رهبری خود را به اجرای عدالت ملزم می‌دانیم و امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا آنچه وظیفه ما است را انجام دهیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار