امتیاز ویژه گردشگری در شهرداری سمنان؛
تابناک سمنان: سید محمد ناظم‌رضوی  شهردار سمنان گفت: معبر بودن در موضوع گردشگری امتیاز ویژه‌ای است و تمرکز فعالیت‌ها با محوریت گردشگری نباید به شعار تبدیل سمنان از «معبر به مقصد» منحصر شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 01 February 2021

شهردار سمنان خبر داد: برپایی موکب امام رضا (ع) در دهه کرامت / برنامه ریزی  برای استقبال

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمد ناظم‌رضوی روز دوشنبه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان که  با  حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی و فضای مجازی این شهرستان برگزار شد ابراز داشت: برنامه ریزی های گردشگری در سمنان نباید به طور قطعی برای تبدیل معبر به مقصد شدن صورت پذیرد زیرا معبر بودن امتیاز ویژه ای برای سمنان است که می توان از آن بهره برد.

وی  با اشاره به اینکه در ورودی‌های شهر طرح های بزرگی در حال اجرا است گفت: در حاشیه کمربندی نیز زمینه برای توقف مسافران با احداث بوستان هایی از جمله زائر و مسافر فراهم شد تا در آینده از معبر بودن شهر سمنان بتوان گردشگر جذب کرد.

سید محمد ناظم‌رضوی افزود: شهرهایی مانند اصفهان ، قم و کاشان نیز از محل معبربودن خود برنامه ریزی گردشگری دارند  و با توجه به این موضوع سرمایه گذار جذب می کنند و شهر  سمنان با ویژگی هایی از جمله معبر در مسیر زائران و نزدیکی به پایتخت باید توجه ویژه ای در این خصوص داشته باشد.

ناظم رضوی در پاسخ به انتقاداتی که به توجه بیش از حد شهرداری به بافت تاریخی می شود بیان کرد: توجه به هویت شهر مساله ای نیست که وظیفه دستگاه خاصی باشد زیرا به تنهایی نمی تواند آن را را احیا کند، شهرداری سمنان اکنون یکی از تلاش های خود را در  راستای احیای این هویت برنامه ریزی کرده است که  باید در دهه های پیش بیشتر به آن توجه می شد تا امروز بیشتر نمایان می شد.

شهردار همچنین  بیان کرد: ایجاد باغ راه ها، احداث بوستان های پیرامون استخرهای تاریخی ، خرید خانه های قدیمی و بازسازی آنها از جمله تلاش های شهرداری سمنان در راستای احیای هویت هایی شهر بود که باید مردم شهر پبش از این آن را مطالبه می کردند زیرا از بین رفتن هویت تاریخی فرهنگی شهروندان برای هیچ کس خوشایند نیست.

ناظم‌رضوی از مردم شهر سمنان مطالبه بیشتر در احیای بافت تاریخی را خواستار شد و افزود: شهر سمنان به عنوان یک مرکز استان که دارای ریشه های تاریخی و هویتی ارزشمند است باید با همکاری و همراهی مردم و طی یک مطالبه عمومی حفظ هویت های خود را در اولویت ببنند و اگر روزی این نگاه در مدیریت شهری وجود نداشت باید مورد انتقاد مردم باشد.

شهردار سمنان ادامه داد: پیاده راه شدن خیابان امام خمینی (ره) سمنان فروش و پویایی کسب و کار را در این منطقه دوچندان خواهد کرد و جلوه زیبایی را به بافت تاریخی می دهد.

ناظم رضوی ابراز داشت: انتقاداتی از اهالی بازار در موضوع کاهش فروش مطرح می شود اما تجربه های مشابه در شهرهای دیگر ایران نشان از رونق بیشتر کسب و کار دارد.

وی افزود: مطالعات شهری نوین «انسان محوربودن» شهر را مورد تاکید قرار می دهد و برای رفع ترافیک و یا رفت و آمد مردم باید حمل و نقل عمومی تقویت شود.

شهردار سمنان خاطر نشان کرد: پیاده راه شدن بازار مورد اسقبال مردم در شهرهای بزرگ  در جهان و ایران است زیرا علاوه بر زیبایی زمینه جذب گردشگر و خرید از آنها را فراهم می کند.

وی ادامه داد: طرحی در خصوص سنگفرش شدن میدان ارگ و مسیرهای منتهی به آن  با تاکید بر فضای سبز و رستوران‌ها نیز مطرح شد که مورد موافقت شورای ترافیک قرار نگرفت اما آن نیز طرحی است که می توانست چهره گردشگری میراثی شهر را با نگین ارگ سمنان دو چندان کند.
 
شهردار سمنان بیان کرد: تلاش برای ایجاد شهر گردشگری از سوی شهرداری و همگان باید انجام شود اما نباید برای رسیدن به آرمان هایی که داریم عجله کرد زیرا بسیاری از این طرح ها در آینده ارزش خود را نمایان می کند .

وی در خصوص چند طرح بزرگ شهرداری سمنان در آینده گفت: بازسازی کاروانسرای شاه عباسی، بوستان بانوان، تقاطع غیر همسطح روزیه،تقاطع ورودی حسن آباد،احداث مجموعه خدماتی رفاهی جاده ابریشم در بوستان زائر، بوستان محله خوشنیان در کنار یخدان باستانی ،ایجاد مرکز خدماتی روبروی ساختمان شهرداری، بهره برداری از تصفیه خانه آب سمنان که در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح هایی از جمله زراعت چوب به اجرا می‌رسد.

شهردار سمنان گفت: احداث مرکز مسکونی خدماتی در قسمت شرقی مسجد تاریخی امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های شهرداری سمنان در ادامه طرح هایی است که تا به حال انجام شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار