در دهه فجر امسال؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح‌ها است؛ گفت:۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 30 January 2021

آغاز اجرای عملیات آبخیزداری احداث بند‌های سنگ و ملات دامغان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه از افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد و بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها در وسعت ۱۴ هزار و۶۰۷ هکتار، بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای طرح‌های مذکور است، تاکید کرد: این طرح‌ها در سراسر شهرستان‌های استان افتتاح خواهند شد.

جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه ۲۱ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح جنگل کاری شامل احداث سکو بتنی تولید نهال طی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به صورت همزمان افتتاح می‌شود، ابراز کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب و حفاظت آب و خاک دانست.

مرادی حقیقی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان، جوامع محلی و آبخیز نشین، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه‌های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و افزود: طرح‌های منابع طبیعی همچنین نقش مؤثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار