مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان:
مهر: مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه اقدامات تسهیل‌گری اجتماعی در ۱۶ روستای میامی اجرا شده است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف این اقدامات محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 27 January 2021
 
 اقدامات تسهیل‌گری اجتماعی در ۱۶ روستای میامی اجرا شد

به گزارش تابناک سمنان  امیر بینایی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه شهرستان میامی به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری با بیان اینکه در ۱۶ روستای میامی کارهای تسهیلگری اجتماعی طی سال گذشته انجام شده است، بیان داشت: برای هر کدام از این روستاها، یک برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی طراحی شده که در آن افق‌ها و فرصت‌ها و تهدیدات و حتی ظرفیت‌ها و آسیب‌ها نیز مشخص شده‌اند حتی این موضوع به فرمانداری میامی نیز ابلاغ شد تا پیگیر اجرای آنها باشد اما علی رغم اینکه نامه‌های مکرری ارسال شده انتظار است که همکاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد که در حوزه توسعه اتفاقی رخ دهد، می‌بایست مسئولان اقدامات مرتبط با این حوزه را انجام دهند، افزود: در شهر میامی چند محله کم برخوردار شناسایی شده که برای مثال در محله عمارت در پنج حوزه کالبدی، فرهنگی، اجتماعی، احساس امنیت و اقتصادی در حال کار هستیم و حتی انجمن همیاران توسعه محله امارت به ثبت رسیده است.

برون سپاری امور در میامی

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات تسهیل کننده که صورت گرفته، این است که ما توانسته‌ایم برای همه کودکان محله عمارت شناسنامه سلامت طراحی و صادر و آنها را غربالگری کنیم، از سوی دیگر در این محله زنان سرپرست خانوار نیز شناسایی و در صدد حمایت از آنها هستیم.

بینایی با بیان اینکه قرار دادهایی نیز برای برون سپاری اقدامات با چهار ان جی او فعال در میامی منعقد شده و اقداماتی نیز توسط این سازمان‌های مردم نهاد در راستای ارتقای اجتماعی و فرهنگی شهرستان انجام شده است، بیان کرد: این سمن‌ها متأسفانه از لحاظ مالی حمایت نشده‌اند که اگر نگاه مثبتی به دغدغه این سمن‌ها باشد می‌توانیم شاهد رقم خوردن اقدامات مثبتی باشیم.

انجام اقدامات در محله عمارت

فرماندار میامی نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولان تمام تلاش خود را برای ارتقای شرایط و توسعه شهرستان در بخش‌های مختلف دارند، گفت: نشست‌های متعددی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، سازمان‌های مردم نهاد، فعالان فرهنگی و اجتماعی در خصوص محله عمارت و دیگر مسائل مرتبط با توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار شده اما ما هم می‌پذیریم که این نشست‌ها متأسفانه بازتابی نداشته است.

احمد ملایری با بیان اینکه عملیات اجرایی که توسط ان جی اوها انجام شده اقدامات درخور توجه و قابل تقدیری هستند و مشکلی نیز در پرداخت مالی به این سازمان‌ها وجود ندارد اما ذی‌حساب استانداری بر روی اسناد مرتبط با آن مسائلی را مطرح کرده است، بیان داشت: می‌توان مسائل مرتبط با برون سپاری اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی محله عمارت را با یک همگرایی بین مسئولان استانی و شهرستانی رفع کرد.

پیگیری پروژه‌های عمرانی میامی

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اعتبارات قیر رایگان و تحویل آن به شهرداری میامی، گفت: شهرداری میامی در زمینه توسعه مسیرهای شهری اقدامات خوبی را صورت داده و در خصوص اعتبارات ماده ۵۸ و موضوعات مرتبط با اعتبارات دهیاری‌ها در دفتر امور روستایی استانداری پیگیری و اقدامات خوبی اجرا شده است.

حسن ترکمانی درباره پروژه‌های عمرانی میامی، بیان کرد: این موضوع با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه تخصیص اعتبارات مطرح شده و از سوی دیگر ساختمان فرمانداری این شهرستان که در حال تکمیل است نیز مورد مذاکره و رایزنی قرار گرفت تا بتوانیم افزایش اعتبار را برای این پروژه و دیگر طرح‌های میامی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه طبق قرار دادی که با پیمانکار منعقد شده و در صورت تأمین اعتبارات ساختمان جدید فرمانداری میامی می‌تواند تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، بیان کرد: موارد مرتبط با روستای حسین آباد کالپوش نیز جلساتی با حضور معاون عمرانی استاندار و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برگزار و تصمیمات و موضوعات رصد شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری سمنان ادامه داد: در زمینه بازآفرینی شهری و محله امارت نیز دغدغه‌ها از طریق استانداری به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ارجاع داده شده تا بتوانیم اعتبارات خوبی را برای این محله پیش بینی کنیم همچنین پنج تفاهم‌نامه در خصوص دستگاه‌های متولی امر مانند اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی استان سمنان، ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها، امور اجتماعی و دارالقرآن و بسیج سازندگی و … برای فعالیت‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی و حتی عمرانی در محله کمتر برخوردار عمارت به امضا رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار