کد خبر: ۹۳۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 27 January 2021
آیفون SE پلاس

به گزارش تابناک سمنان به نقل از تکفارس اپل نخستین بار گوشی هوشمند کامپکت یا جمع و جور از سری آیفون را در سال ۲۰۱۶ میلادی با نام آیفون SE معرفی کرد؛ سال گذشته نیز شاهد عرضه نسل دوم این دستگاه بودیم که باز هم با نام iPhone SE در دسترس قرار گرفت. اینک اما، این غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای عرضه نسل جدید گوشی هوشمند کامپکت خود آماده می‌شود.

این بار انتظار می‌رود اپل دو دستگاه از سری محصولات آیفون SE را معرفی کند؛ یکی آیفون SE استاندارد و دیگری آیفون SE پلاس. در همین راستا، به تازگی مشخصات نسخه پلاس این سری در سطح اینترنت فاش شده است.

بر اساس این گزارش، گوشی در دست ساخت آیفون SE پلاس با نمایشگر ۶٫۱ اینچی از نوع LCD همراه خواهد بود و احتمالاً از تراشه اپل A14 بایونیک – همان تراشه‌ای که در سری آیفون ۱۲ نیز به کار رفته است – قدرت خواهد گرفت و از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می‌کند.

با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که این دستگاه به تراشه ۷ نانومتری اپل A13 بایونیک مجهز شود؛ اپل قبلاً از این تراشه برای سری آیفون ۱۱ خود استفاده کرده بود. از نقطه‌نظر دوربین، گفته می‌شود که این گوشی کامپکت از سنسور تکی ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و یک سنسور ۷ مگاپیکسلی برای دوربین جلو یا سلفی استفاده کند.

همچنین به نظر می‌رسد که iPhone SE Plus دارای امتیاز IP67 باشد که آن را تا ۱ متر در آب مقاوم می‌سازد. در این گزارش همچنین آمده است که این گوشی علاوه بر فیس آیدی (Face ID) احتمالاً از فناوری تاچ آیدی (Touch ID) اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد و حسگر اثر انگشت نیز درون دکمه پاور آن تعبیه شده است.

پیش‌بینی می‌شود که آیفون SE پلاس در قالب دو رنگ مشکی و قرمز روانه بازار شود. این گزارش نشان می‌دهد که این دستگاه احتمالاً با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری در دسترس قرار خواهد گرفت؛ یعنی ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت نسل قبلی خود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار