باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: توسعه فیبر نوری در مسیر شهمیرزاد- چاشم در شهرستان مهدیشهر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 24 January 2021

به گزارش تابناک سمنان سیدیاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال پنج سایت BTS تلفن همراه در مسیر شهمیزراد-چاشم و اتصال مرکز مخابراتی چاشم به فیبر نوری از محل اعتبارات USO به رسانه‌ها گفت: در پروژه اتصال سایت‌ها و مراکز مخابراتی محور شهمیرزاد- کمرود ۱۹ روستای این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار می‌شود.

او با اشاره به اهمیت آماده سازی زیرساخت‌های فیبر نوری در مسیر توسعه، افزود: قدم اصلی در ایجاد دولت هوشمند تامین زیرساخت یکپارچه، امن و پایدار است که راه اندازی و اتصال BTS‌های همراه و مراکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری قدم بسیار بزرگی در هوشمندسازی بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، آموزش، سلامت، و انرژی به ویژه در روستا‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از پایان اجرای گام اول این طرح در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امیداست گام‌های بعدی این پروژه به سرعت انجام شود تا بستر مناسب برای استفاده مردم از خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت پهن باند فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار