امام جمعه شاهرود:
مهر: امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تشدید ناامنی در منطقه خواست دشمنان است، گفت: دشمنان منافعی در قبال ناامینی منطقه دارند و این موضوع مهمی است که باید کشورهای اسلامی منطقه آن را بفهمند.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 15 January 2021

دشمنان به دنبال تشدید ناامنی در منطقه/ نباید فریب خورد

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از نکاتی که معظم له بر آن تاکید دارند این است که ما برای بازگشت آمریکا به برجام هیچ اصراری نداریم به عبارت دیگر نه آمدن آنها برای ما فایده دارد و نه بازگشت شأن ممکن است فایده داشته باشد زیرا این کشور به دنبال دشمنی با ما است لذا در برجام باشند و یا نباشند دنبال این کار خواهند بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که اگر رفع تحریم‌ها نشود بازگشت آمریکا حتی به ضرر ما است، افزود: حال و هوای بازگشت آمریکا به برجام و یا ورود بایدن به آن دردی از دردهای کشور را دوا نخواهد کرد از سوی دیگر قانون مجلس در لغو تعهدات برجامی نشان داد که ما در مقابل بدعهدی می‌ایستیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، این تصمیم هم قانونی و هم منطقی و هم عقلایی است و دولت موظف است آن را اجرا کند که خوشبختانه آن را در دست اجرا دارد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند قدرت موشکی ایران اسلامی جزو ضروریات کشور است و آینه دفاع مقدس باید جلوی روی ما باشد. شهرهای دزفول، تهران و قم و … بی پناه بودند و در دوران دفاع مقدس به راحتی از موشک‌ها آسیب می‌دیدند این در حالی است که دشمن می‌خواهد در برجام دوم موشک را مورد مذاکره قرار دهد که برای ما معنایی ندارد.

امینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا به زعم سیاست مداران و برنامه ریزان پشت پرده شأن اعتراف کرده‌اند که به دنبال بی ثبات کردن منطقه هستند و برایشان عراق، افغانستان و حتی عربستان و قطر و … فرقی ندارند زیرا منافع دشمنان ما در بی ثباتی منطقه است، گفت: چقدر خوب است که امت اسلام و حاکمان کشورهای اسلامی این موضوع را بفهمند و بدانند که بی‌ثباتی برای مثال در لبنان به نفع ملت اسلام نیست همچنین باید گفت بی‌ثباتی در منطقه خواست دشمنان است لذا نباید به خواست دشمنان کمک کرد.

وی درباره دولت جوان و انقلابی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیده می‌شود، ابراز کرد: دولت جوان انقلابی به معنای نفی تجربه بزرگ‌ترها نیست و در این بین تعارضی وجود ندارد که بتوان از تجربیات گروه‌ها و افرادی که تجربه کافی دارند نیز بهره‌گیری شود.

امام جمعه شاهرود درباره واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی نیز، بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما باید به واکسن ایرانی افتخار و اعتنا کنیم اما عده‌ای هنوز به دنبال مذاکره و دوستی با آمریکا هستند در حالی که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واکسن کرونا را ساخت اما آمریکا آن را تحریم کرد حال آنکه برخی مسئولان رده بالای کشوری هنوز مفهوم این موضوع را نفهمیده‌اند آن هم دشمنی که بچه‌های مملکت نیز آن را فهمیده‌اند.

امینی با طرح اینکه تولید واکسن برای کشور چه خطایی است؟ و چه ضرری برای استکبار دارد؟ افزود: اگر ملتی برای خودش واکسن تولید کرد و خواست برای هموطنان خودش از آن استفاده کند آیا باید تحریم شود؟ اروپا و غرب به دروغ دم از حقوق بشر می‌زنند اما واکسن تولید کردن توسط ایران را جرم می‌دانند.

وی تصریح کرد: اینکه غرب می‌گویند باید واکسن را از ما بخرید و تولید نکنید در واقع قلدری و تابعیت از قانون جنگل است لذا باید در قبال این امر هوشیار بود و فریب نخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار