صادقی گفت: جشنواره بومی محلی دا ، در طبیعت زیبای بخش شباب ، با اجرای برنامه‌های بومی محلی متنوع برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 15 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ در راستای اجرای طرح‌های ملی ویژه بانوان شهرستان چرداول ، جشنواره بومی محلی دا ، با اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی ، فرهنگی و بومی محلی با حضور صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان چرداول ، ربیعی کارشناس بانوان شهرستان ، پرویزی و دارابی رئیس و نایب رئیس هیات روستایی شهرستان و با همکاری عبدی دبیر سمن صدف هستی و بیش از صد نفر از مردم بخش شباب برگزار شد.

صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرداول در این مراسم ، گفت: این جشنواره در طبیعت زیبای بخش شباب ، با اجرای برنامه‌های بومی محلی متنوع از جمله طناب کشی ، زره مشتکی ، قمچان ، پخت چند نوع آش محلی و نان ، تهیه غذا‌های محلی ترخینه، شیر برنج و انواع شیرینی‌های محلی و همچنین نمایش تعدادی از هنر‌های دستی و دست آفریده‌های متنوع برگزار گردید.

او ضمن تشکر از حضور گرم مردم به ویژه بانوان بخش شباب و کلیه دست اندر کاران و مجریان برنامه، اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه لازم بتوانیم در آینده برنامه‌هایی به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر برگزار نمائیم ، زیرا اینگونه جشنواره‌ها که یادآور خاطرات نه چندان دور نیاکان ما نیز هست، نقش بسیار پررنگی در شور و نشاط عمومی جامعه دارد و قطعا بایستی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

صادقی مطرح کرد: در ابتدا این برنامه به صورت مجازی اجرا شد و تعداد کثیری از هنرمندان شهرستان ، دست آفریده‌های خود را به نمایش گذاشتند که این امر منجر به شناساندن آثار این هنرمندان شد.

در پایان این جشنواره ، با آش ، نان و شیرینی‌های محلی از کلیه حاضرین پذیرایی شد و به تعدادی از شرکت کنندگان حاضر در برنامه ، همچنین تعدادی از افرادی که در فضای مجازی تصاویر دست آفریده‌های خود را در معرض نمایش گذاشته بودند جوایزی به قید قرعه اهدا شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار