مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: تدبیر شهردار قم در سال 1398 برای خرید قیر و میلگرد سبب صرفه جویی 90 میلیاردی در هزینه های سازمان توسعه و عمران در سال جاری شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل میریک امامی با اشاره به این که سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با 320 نفر پرسنل استخدامی، قراردادی و شرکتی به عنوان دومین سازمان بزرگ شهرداری قم شناخته می شود بیان کرد: این سازمان به عنوان مجری پروژه های کلان شهرداری، از سال 1392 و با اولویت پرداختن به پروژه های شهری، ورود جدی به این مسیر را تجربه کرده است.

وی سازمان توسعه و عمران را بازوی اجرایی شهرداری در کنار بخش خصوصی خواند و افزود: فعالیت درآمدی و هزینه ای این سازمان در سال جاری بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده است.

امامی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و نوسانات قیمت ها سبب رکود یا توقف پروژه های این سازمان نشده است ادامه داد: البته دستور شهردار و تدبیر شهرداری قم در سال گذشته و خرید زودهنگام قیر و میلگرد، صرفه جویی 90 میلیارد تومانی را در هزینه های سازمان توسعه و عمران به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم همین تدبیر در سال جاری هم سبب شود تا پروژه های این سازمان در سال آینده با مشکل خاصی رو به رو نباشد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم سپس به برخی پروژه های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از 10 پروژه واگذار شده به این سازمان، 4 مورد به اتمام رسیده که دو مورد از این 4 پروژه، محوطه سازی بوستان غدیر و تحویل دادن آن به بهره بردار و همچنین تقاطع سه سطحه ولیعصر (عج) به عنوان یکی از پروژه های فنّی و خاص استان است.

امامی همچنین یادآور شد: دو مورد دیگر از پروژه های در دست اقدام سازمان توسعه و عمران شهرداری قم یعنی رمپ 9 دی که بلوار امام رضا را به پل 9 دی و بلوار جمهوری متصل می کند و همچنین ورودی قم از بخش جعفریه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه اذعان کرد: 4 مورد از دیگر پروژه ها هم طبق برنامه زمان بندی شده به پیش می رود که برخی در اواخر تابستان سال آینده و برخی نیز در پایان سال 1400 افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به بودجه مصوّب این سازمان گفت: بودجه مصوب امسال سازمان توسعه و عمران شهرداری قم 150 میلیارد تومان است که درخواست متمم 20 میلیارد تومانی برای این بودجه نیز به شورای شهر قم ارسال شده است.

وی افزود: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم می کوشد تا در کنار مأموریت های محوّله مانند تولید و توزیع آسفالت در شهر و استان، به افزایش تولید، بومی سازی پروژه ها و همچنین رعایت اصول زیست محیطی در اجرای پروژه ها نهایت دقت را داشته باشد.

امامی با بیان اینکه تسریع در پروژه های شهری قم نیازمند استفاده از تمام ظرفیت و توان استان است اضافه کرد: تراشه و خاکبرداری از تقاطع بلوار شهرک قدس و بلوار آیت الله بروجردی تا 20 روز آینده و همچنین مطالعات مربوط به کلنگ زنی ادامه تونل غدیر از بلوار معلم تا خیابان شهیدان فاطمی از پروژه های جدیدی است که سازمان توسعه و عمران آن را به انجام خواهد رساند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تحقق نگاه «توسعه ای» در اجرای پروژه های شهری بیان کرد: ما فرآیند و تحقق توسعه را در بومی سازی فعالیت در کنار حداقل آلایندگی در اجرای پروژه ها می بینیم و بر این باوریم که باید از همه توان و ظرفیت موجود برای اجرایی کردن پروژه ها بهره گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در پروژه‌های این سازمان گفت: حدود 60 درصد این مطالبات پرداخت شده و 40 درصد باقیمانده نیز پرداخت خواهد شد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار