محمد رضا کماسی در گفتگو با تابناک:
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، هفته اول اسفند همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در شهرستان سنقروکلیایی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 14 January 2021

محمد رضا کماسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، هفته اول اسفند همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در شهرستان سنقروکلیایی برگزار خواهد شد. لذا بر این اساس آزمون سراسری در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (سه رشته) و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) در هفته اول اسفند ماه برگزار خواهد شد و ثبت‌نام داوطلبین از دهم دی‌ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: متقاضیان شرکت در نوزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت از ۱۰ تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند از طریق درگاه سامانه آزمون های سراسری قرآن و عترت http://www.quranedu.ir برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند، لذا ثبت نام در تمامی رشته های آزمون این دوره برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی، آزاد است و هر داوطلب می تواند در تمامی رشته های گروه رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و یکی از رشته های گروه رشته حفظ ثبت نام نماید.
 
کماسی  در ادامه بیان کرد : این آزمون در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته شامل « ترجمه و مفاهیم قرآن شامل دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره»، «معارف اهل بیت(ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین»، «حفظ قرآن کریم در ۹ رشته شامل حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم» برگزار می‌شود.
 
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی اظهار داشت: هر یک از متقاضیان می توانند بدون محدودیت سنی حداکثر در ۶ رشته و در گروه حفظ فقط یک رشته ثبت‌نام کنند.
 
کماسی اضافه کرد : بنا بر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در آزمون امسال به تمامی حافظان کل قرآن کریم که در آزمون اینترنتی و شفاهی حائز حدنصاب لازم شده اند، بدون قرعه کشی  هدیه نقدی۳۰۰ هزار تومانی اهدا می شود.
 
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی افزود: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره ۱۰۰ در آزمون شفاهی مبلغ یک میلیون تومان بدون قرعه کشی دریافت خواهند کرد. در خصوص سایر داوطلبان آزمون در صورت کسب حد نصاب قبولی در آزمون اینترنتی(نمره ۷۵) به قید قرعه، به دو هزار نفر از آن ها در رده سنی بالای ۱۰ سال مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و به ۵۰۰ نفر در رده سنی زیر ۱۰ سال) مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اهدا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد : شهرستان سنقروکلیایی در هیجده دوره قبل آزمون سراسری قرآن و عترت حضور پررنگ و خوبی داشته و در چندین سال متوالی از لحاظ تعداد شرکت کننده و موسسات فعال حائز رتبه های استانی و کشوری شده است.
 
گفتنی است ؛ برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم ، لازم و تاثیر گذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم برگزار شده است ؛ اما امسال با شیوع ویروس کرونا این معاونت آزمون را به صورت اینترنتی برگزار می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار