مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:
مهر: مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان از افزایش هشت‌درصدی چاقی بین دانش آموزان استان خبر داد و گفت: با توجه به کرونا و آموزش‌های مجازی برای درس تربیت‌بدنی اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 13 January 2021

میزان چاقی دانش آموزان استان سمنان ۸ درصد افزایش داشته است

 

به گزارش تابناک سمنان  محمد دستورانی عصر چهارشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل همه‌گیری کرونا و کاهش حضور فیزیکی و تحرک، میزان چاقی دانش آموزان استان هشت درصد افزایش پیداکرده است، ابراز داشت: بر این اساس طرح کوچ (کاهش وزن چاقی)، ۹۰ درصد دانش آموزان بررسی و قد و وزن آن‌ها برای ثبت سامانه و مشاوره‌ها در حال انجام است.

وی بابیان اینکه برای تربیت‌بدنی نیز با توجه به شروع آموزش‌های مجازی و شیوع کرونا، اقدامات لازم در دستور کار قرارگرفته است، افزود: با توجه به کم‌تحرکی کودکان برنامه‌هایی تدوین‌شده است تا بتوانیم با بهره‌گیری از آن‌ها دانش آموزان را به سمت ورزش سوق دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه با مساعدت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان ۵۰۰ تبلت از مرکز آمار کشور برای دانش آموزان نیازمند اختصاص‌یافته است، ابراز داشت: علاوه بر آن خرید تبلت برای ۱۲۶ دانش‌آموز نیازمند استان نیز در دستور کار است که استاندار سمنان برای این منظور ۵۰ درصد اعتبار موردنیاز را تخصیص دادند.

دستورانی بابیان اینکه ۸۰ درصد از دانش آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند و از این لحاظ چهارمین استان در فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: در بحث آموزش خانواده‌ها در شرایط جدید و آموزش مجازی، با حضور تعدادی از اساتید مجرب، دوره‌ها و جلسات آموزشی برای اولیا در بستر شبکه شاد اجراشده و ۵۰ هزار نفر از اولیا از این آموزش‌ها استفاده کردند.

وی بابیان اینکه در قالب طرح «همراه همدل» و «لبخند رضایت» تاکنون بالغ‌بر ۱۵ هزار تماس با دانش آموز یا ولی دانش‌آموز در استان سمنان برقرارشده است، افزود: هدف از این اقدام رصد وضعیت آموزشی دانش آموزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار