مدیر اداره کل تعزیرات حکومتی تهران:
باشگاه خبرنگاران جوان: اسفنانی گفت: برخی از تخلفات خودروسازان به نحوی بوده که از حیطه تخلف خارج شده است و جرم تلقی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 13 January 2021

تخلفات برخی از خودروسازان به جرم تبدیل شده است

به گزارش تابناک سمنان محمد علی اسفنانی معاون وزیر دادگستری و مدیر اداره کل تعزیرات حکومتی تهران اظهار کرد: تخلفات انجام شده از سوی برخی از خودروسازان متفاوت است و شرکت‌هایی که عدم انجام تعهد کرده باشند، ملزم به انجام تعهد می‌شوند.

او با بیان اینکه در عمل به تعهدات برخی از شرکت‌ها به مشکلاتی برخورده‌اند، چرا که قیمت خودرو از زمان ثبت نام تا زمان تحویل دارای نوساناتی بوده است، گفت: گرانفروشی ۲ تا ۴ برابری را محکوم به جزای نقدی و جبران خسارت شاکیان می‌کنیم.

اسفنانی درباره میزان پرونده‌های شرکت‌های دیگر خودروسازی گفت: برخی از پرونده‌ها دارای ۶ هزار یا ۴ هزار شاکی هستند.

معاون وزیر دادگستری و مدیر اداره کل تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه برخی از تخلفات به نحوی بوده است که از حیطه تخلف خارج شده و جرم تلقی می‌شود، گفت: این گونه پرونده‌ها برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شوند، به طور مثال شرکتی مجوز واردات ۱۵۰ خودرو را داشته، اما از ۴ هزار مشتری پول دریافت کرده و خودرو را تحویل نداده است.

 

اسفنانی گفت: ۱۹ هزار پرونده خودرویی داشتیم که حدود ۴۹۵۰ پرونده طی امسال تشکیل شده است.

او با بیان اینکه عمده تخلفات مربوط به ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل بوده و علاوه بر این‌ها حدود ۴۰ شرکت واردکننده نیز متخلف هستند، گفت: برخی خودروی کامل وارد می‌کنند و برخی هم در داخل مونتاژ می‌کنند.

معاون وزیر دادگستری و مدیر اداره کل تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به عدم انجام تعهد مبنی بر تحویل خودرو، گرانفروشی و برخی هم تقلب بود، افزود: یعنی خودرویی تحت عنوان صفر کیلومتر تحویل داده شده، اما بعد مشخص شده که صفر نبوده و بازسازی شده است.

اسفنانی تصریح کرد: مجموع تخلفاتی که رسیدگی شده، حدود ۲۰۵۰ فقره پرونده بوده و ۸۷۳ میلیارد ارزش تقریبی تخلفات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار