مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: در ۹ ماه گذشته، ۱۳۶ نفر از اتباع غیرایرانی ساکن دراین استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
کد خبر: ۹۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 13 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمود تقی پور در این زمینه افزود: این آموزش‌ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان مبنی بر توجه به آموزش اتباع مقیم در ایران و همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

وی، ارایه آموزش‌های نهادمحور از طریق این سازمان را عاملی در خوداتکایی، ریشه‌کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع غیرایرانی عنوان و اضافه کرد: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه‌حل‌های پایدار و خصوصا اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی در هنگام بازگشت آن‌ها را افزایش دهد.

وی با بیان این‌که آموزش‌های ارایه شده به این افراد در قالب هشت دوره آموزشی بود، بیان کرد: دوره‌های نصاب و تعمیرکار کولرهای گازی پنجره‌ای و اسپیلت، تعمیرکار برق خودرو درجه ۲، برق‌کار ساختمان، شناسایی اصول راه‌اندازی کسب‌وکارهای متوسط و کوچک(SME) برای برادران و سازنده زیورآلات سنتی، روبان دوزی، طراحی و نقاشی روی پارچه، بافنده پوشاک دومیل و شناسایی اصول راه‌اندازی کسب‌وکارهای متوسط و کوچک(SME) ویژه خواهران برگزار شده است.

تقی پور با بیان این‌که تفاهم‌نامه سه جانبه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون هرساله منعقد شده است، خاطرنشان کرد:  این تفاهم‌نامه با هدف بهبود سطح خوداتکایی و معیشت پناهندگان در استان‌های قم، اصفهان، فارس، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، سمنان، ایلام، بوشهر، تهران و یزد اجرا می‌شود. 

وی گفت: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای پناهندگان به‌گونه‌ای طراحی شده که مرتبط با نیازها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات، صنایع دستی، و صنعت باشد و در مناطق شهری برگزار شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار