رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه:
مهر : رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه با بیان اینکه دولت باید از گزارشگران فساد در سطح کشور حمایت کند، گفت: ایجاد بسترهای امن و مطمئن برای ارسال گزارش فساد از طرف مردم مطالبه مهمی است.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ 12 January 2021

دولت از گزارشگران فساد حمایت کند/ ضرورت ایجاد بسترهای امن

به گزارش تابناک سمنان سید حجت الله علم الهدی شامگاه دوشنبه در چهارمین وبینار ستاد امر به معروف و نهی از منکر دامغان که در بستر مجازی برگزار شد ضمن اشاره به کمبود نیروی نظارتی از سوی دولت و نیاز به همکاری مردم در زمینه مقابله با فساد، تاکید کرد: دولت از گزارشگران فساد در سطح کشور باید حمایت کند.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای امن و مطمئن برای ارسال گزارش فساد از طرف مردم مطالبه مهمی است، افزود: چگونگی حمایت قضائی و به خصوص حقوقی از کسانی که فساد را گزارش می‌کنند یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت.

رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه با بیان اینکه وظیفه ذاتی دولت برخورد با فساد است، تاکید کرد: دولت امروز با کمبود ناظر و بازرس روبرو است از سوی دیگر نیروی انسانی و بودجه کافی هم برای این امر ندارد پس در زمینه مقابله با فساد می‌بایست حمایت مردمی را هم در کنار خود داشته باشد.

علم الهدی با بیان اینکه این زمینه‌ای است که باید دولت بستر آن را فراهم کند، گفت: اگر دولت این بستر را فراهم کند تا مردم بتوانند گزارش‌های خود را در زمینه فساد با امنیت ارائه و اعلام کنند مفسدان و متخلفان احساس امنیت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تقویت ایجاد بسترهای امن و مطمئن برای دریافت گزارش‌های فساد به افزایش هراس مفسدان منجر می‌شود، ابراز داشت: شعبه‌های ویژه در دادگستری‌ها برای گزارش مردمی در نظر گرفته شده و همچنین در برخی بخش‌های دستگاه قضا هم امکان گزارش فساد مردمی به خصوص در سازمان بازرسی وجود دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه با بیان اینکه البته گزارش‌های مردمی باید همراه با مستندات باشد تا دستگاه قضا بتواند به استناد مدارک و مستندهای ارائه شده، با تخلف برخورد کنند، بیان کرد: کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور بررسی وظیفه نظارت و راستی آزمایی گزارش‌ها را برای پیگیری دستگاه قضائی بر عهده دارند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار