وقوع ۲۳۲ تصادف فوتی در سال جاری؛
تابناک سمنان: سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس‌راه استان سمنان از وقوع ۲۳۲ تصادف منجر به فوت طی سال جاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: محور آرادان- سرخه بیشترین تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 11 January 2021

وقوع ۲ فقره تصادف فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده های اسدآباد - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال جاری ۲۳۲ مورد تصادف منجر به فوت در محورهای استان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: طی بازه مذکور ۱۵ نفر در محور آرادان-سرخه جان خود را از دست دادند که معادل ۹ درصد کل فوتی‌های استان است.

وی بابیان اینکه ۶۱ درصد تصادفات واژگونی ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است، ابراز داشت: متأسفانه طی سال جاری ۱۷ نفر در محور دامغان-سمنان و بالعکس، هفت نفر جندق، شش نفر تهران-گرمسار، شش نفر سرخه-آرادان، ۱۰ نفر دامغان-شاهرود و بالعکس، پنج نفر ری‌آباد و پنج نفر در بی ارجمند جان خود را از دست دادند.

سرهنگ تقی کبیری بابیان اینکه محور میامی- سبزوار با ۱۴ نفر فوتی در رتبه بعدی جاده مرگ استان قرار دارد، افزود: آمار تلفات جاده‌ای استان سال گذشته ۱۶۵ مورد بود که در مقایسه با سال جاری کاهش ۲۹ درصد را نشان می‌دهد که باید برای به صفر رسیدن این آمار نیز تلاش کرد.

کبیری بابیان اینکه ۵۶ نفر در مسیر تهران- مشهد براثر تصادف کشته شدند که معادل ۳۴ درصد کل فوتی‌ها است، تصریح کرد: در مسیر مشهد- تهران حوزه راه‌های استان سمنان نیز ۳۶ مورد فوتی به وقوع پیوست که معادل ۲۲ درصد تصادف‌های استان گزارش‌شده است.

وی بابیان اینکه در محورهای روستایی استان سمنان نیز ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند، افزود: این آمارها نشان می‌دهد که محورهای روستایی نیز نیازمند توجه و رسیدگی است تا از حجم این آمار که معادل هفت درصد فوتی‌های استان است کاسته شود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه دو هزار و ۲۱۸ تصادف جرحی و سه هزار و ۹۸۸ مورد تصادف منجر به خسارت در سطح استان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: این رقم در مقایسه با سال قبل کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین در حوزه تصادفات خسارتی نیز ۳۲ درصد کاهش وجود دارد.

کبیری بابیان اینکه ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان وجود دارد، در ادامه تصریح کرد: با نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این نقاط، رفع فقر روکش آسفالت، برطرف کردن قوس جاده و نصب روشنایی و دوربین نظارتی و کنترل سرعت می‌توان این موارد را برطرف کرد.

وی بابیان اینکه طرح زمستانه پلیس‌راه از ۲۰ آذر در استان سمنان شروع و تا ۲۰ اسفند آینده ادامه دارد، افزود: تاکنون به ۳۲۶ خودرو گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌های خوش ییلاق، آهوان، شهمیرزاد، بشم، محور سمنان- فیروزکوه امدادرسانی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار