جابجایی های بزرگ و همیشگی از پورتو به بزرگان اروپا
پورتو در سالهای اخیر در بازار نقل و انتقالات، بازیکنان خوبش را به تیم های بزرگ اروپایی فروخته و ممکن است این اتفاق برای طارمی نیز رخ دهد.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 10 January 2021

به گزارش تابناک سمنان به نقل از ورزش سه عملکرد مهدی طارمی در لیگ پرتغال، تحسین و تمجید مفسران فوتبال در این کشور را به دنبال داشته است و هواداران فوتبال در کشور پرتغال، عقیده دارند که طارمی بهترین مهاجم حال حاضر لیگ برتر این کشور است.


طارمی که فصل گذشته در ریوه آوه عملکرد بسیار خوبی داشت و در طول 37 دیداری که برای این تیم به میدان رفت، موفق شد 21 بار گلزنی کند، در نقل و انتقالات تابستانی راهی یکی از بزرگترین تیم های فوتبال پرتغال یعنی پورتو شد. 


او در ابتدای حضورش در این تیم، توسط سرجیو کونسیسائو سرمربی اژدهاها کمتر به بازی گرفته می شد ولی در همان دقایق اندکی که به میدان می رفت، برای تیمش تأثیرگذار کار می کرد. به طور مثال، او در نخستین حضورش برای پورتو در دیدار مقابل براگا، در دقیقه 87 به میدان رفت و یک پنالتی گرفت تا مورد توجه هواداران پورتو قرار بگیرد.


طارمی سپس در 5 بازی بعدی برای دقایق کوتاهی به میدان رفت که مجموع حضور او در این بازی ها، 84 دقیقه بود تا اینکه او در دیدار مقابل پورتیموننزه از ابتدا در ترکیب پورتو قرار گرفت و موفق به باز کردن دروازه این تیم شد. عملکرد خوب طارمی در این مسابقه باعث شد هواداران پورتو او را به موسی مارگا دیگر مهاجم این تیم ترجیح دهند و خواستار حضور طارمی از ابتدا در ترکیب پورتو شوند.

 

 
 

او سپس در جام حذفی و مقابل تیم فابریل باریرو نیز از ابتدا به میدان رفت و بازهم موفق به گلزنی شد. روند خوب طارمی و بازی های فوق العاده او باعث شد تا سرجیو کنسیسائو نتواند روی نام او قلم بزند و اینگونه بود که مهدی طارمی به یکی از مهره های اصلی و تأثیرگذار پورتو تبدیل شد و او در بازی هایی که به میدان می رفت یا گل می زد یا پنالتی می گرفت.


طارمی تا به اینجای فصل در همه رقابت ها 863 دقیقه برای پورتو به میدان رفته و 8 بار موفق به گلزنی شده و 5 بار نیز پاس گل داده یا موفق به گرفتن ضربه پنالتی شده است. اگر بخواهیم به صورت میانگین حساب کنیم، طارمی هر 67 دقیقه روی یک گل برای پورتو تأثیر داشته است. یا خودش موفق به گلزنی شده یا گلسازی کرده است.


این کارنامه خوب طارمی در پورتو، اکنون باعث شده است تا نگاه سایر تیم های بزرگ اروپایی به سمت او جذب شود تا همچون سالهای گذشته، یکی از بهترین بازیکنان پورتو راهی تیم های بزرگ و مطرح اروپایی شود. اتفاقی که طی سالیان اخیر برای ستاره های پورتو رخ داده و آنها از جمع اژدهاها راهی یک تیم بزرگ اروپایی شده اند.

 


در همین تابستان امسال بود که الکس تلس با انتقالی 15 میلیون یورویی از پورتو جدا و راهی منچستر یونایتد شد. فابیو سیلوا مهاجم جوان و 18 ساله سابق پورتو، دیگر بازیکنی است که از این تیم راهی لیگ برتر انگلیس شد. ولورهمپتون با مبلغ شگفت انگیز 40 میلیون یورو این بازیکن جوان را از پورتو به خدمت گرفت. بازیکنی که در 21 بازی تنها 3 گل برای پورتو به ثمر رساند و 3 پاس گل داد در حالیکه طارمی عملکردی بسیار بهتر نسبت به او داشته است.


دنیلو پریرا مدافع پرتغالی پورتو نیز در همین تابستان سال جاری راهی پاریس سن ژرمن شد. امسال بازیکنان دیگری از پورتو به تیم هایی نظیر پارما، وایادولید، بشیکتاش، فلامینگو و ردینگ فروخته شدند تا مشخص شود تیم های مطرح اروپایی و حتی آمریکای جنوبی به خوبی استعدادهای پورتو را زیر نظر دارند.


فصل گذشته ادر میلیتائو مدافع 22 ساله پورتو با 50 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد. بازیکنی که 47 بازی برای پورتو انجام داد و به بزرگترین تیم قرن پیوست و تاکنون نیز 23 بار برای کهکشانی ها به میدان رفته است. فلیپه دیگر مدافع پورتو است که او نیز راهی لالیگا و دیگر تیم شهر مادرید یعنی اتلتیکو شد. مبلغ انتقال او 20 میلیون یورو بود و این بازیکن 13 بازی در این فصل برای اتلتیکو انجام داده است.


از دیگر بازیکنانی که طی سالهای اخیر از پورتو راهی تیم های بزرگ اروپایی شده اند، می توان به انتقال هایی نظیر اولیور تورس به سویا، هکتور هررا و جکسون مارتینز به اتلتیکو مادرید، ریکاردو پریرا به لسترسیتی، دیوگو دالوت به منچستریونایتد، میگول لایون به ویارئال، ایوان مارکانو به رم، آندره سیلوا به میلان، دنیلو به رئال مادرید، الکس ساندرو به یوونتوس، رولاندو به مارسی، مانگالا به منچسترسیتی و چندین و چند انتقال مهم دیگر اشاره کرد.

 

مهدی طارمی در پورتو porto mehdi taremi


نقل و انتقالات پورتو بخصوص در زمینه فروش ستاره هایش طی سالهای اخیر، به خوبی نشان داده است که آنها به بهترین پیشنهادی که برای بهترین بازیکنانش برسد، پاسخ مثبت می دهند. فروش ستاره های تیم طی سالیان اخیر به خوبی این نکته را ثابت می کند.


قطعا مهدی طارمی تا به اینجای فصل، بهترین بازیکن و ستاره پورتو بوده است. درخشش او بخصوص در سه بازی اخیر، به تنهایی 6 امتیاز را به حساب پورتو واریز کرد و اگر طارمی بتواند این روند فوق العاده اش را ادامه دهد، می تواند به شاه ماهی نقل و انتقالات فوتبال پرتغال تبدیل شود.


شانس بزرگ مهدی طارمی، حضور در لیگ قهرمانان اروپاست. او باید در دو دیدار رفت و برگشت مقابل بانوی پیر فوتبال ایتالیا به میدان برود. قطعا تقابل با مدافعینی نظیر دلیخت و بونوچی مشکل است اما اگر طارمی بتواند مقابل یوونتوس بدرخشد، قطعا نگاه ها را به سمت خودش جلب خواهد کرد.


کیفیت بالای بازی مهدی طارمی در جمع بندرنشینان به خوبی این قضیه را ثابت کرده است که دیگر زمان آن رسیده تا طارمی به آرزوی دوران ورزشی اش برسد و راهی یکی از غول های فوتبال اروپا شود. تیم های بزرگ اروپایی به خوبی ستاره های پورتو را زیر نظر دارند و طارمی می تواند دیگر بازیکن پورتو باشد که راهی یک تیم مطرح می شود. باید منتظر ماند و دید سرنوشت، چه اتفاقی را برای این مهاجم برجسته ایرانی رقم می زند.

 

پورتو تابستان پرفروشی را پشت سر گذاشت. آنها سیلوا 18 ساله را با 40 میلیون یورو به ولورهمپتون فروختند و تلس نیز راهی منچستر شد.

 

آنها فصل گذشته دو مدافع خود را راهی تیم های شهر مادرید کردند. انتقال 11 میلیون یورویی تورس به سویا نیز جالب توجه است. 3 انتقال به لالیگا تنها در یک پنجره نقل و انتقالاتی پورتو.

 

گویا پورتو در هر سال بازیکنانش را راهی یک لیگ خاص می کند. آنها فصل گذشته 3 بازیکن را راهی تیم های لالیگایی کردند و دو فصل پیش 3 بازیکن را نیز به لیگ برتر ترانسفر کردند. منچستریونایتد، لسترسیتی و ولورهمپتون مشتریان پایه ثابت بندرنشینان هستند.

 

ظاهرا ولورهمپتون هر سال سهمیه خرید یک بازیکن از پورتو را دارد. آنها فصل 2017-18 نیز از پورتو بازیکن خریدند. انتقال ناموفق آندره سیلوا با 38 میلیون یورو به میلان نیز در آن سال رخ داد. تیم های لیگ برتری استوک سیتی و هادرزفیلد نیز از پورتو بازیکن گرفتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار