معاون سیاسی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته که این موضوع بسیار خطرناک است و می تواند فاجعه آفرین باشد.
کد خبر: ۹۳۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳ 10 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری  در جلسه استانی ستاد کرونا از مردم خواست: از حضور در اجتماعات، دورهمی ها، تفرجگاه ها، آرامستان ها و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در هنگام حضور در اماکن عمومی رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: باید نظارت و سختگیری ها برای سفرهای غیرضروری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها، ورودی آرامستان ها به ویژه صالح اباد و ایلام و تفرجگاه های طبیعی بیشتر شود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در همه مناطق با طیف رنگ های مختلف اعم از قرمز تا آبی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است.

نوذری افزود: در مناطق زرد و آبی همه کادر آموزشی در مدارس حضور داشته باشند و دانش آموزان پایه های اول و دوم به تعداد هر کلاس ۱۰ نفر حضوری دایر شوند و کلاس های بیشتر از ۱۰ نفر شیفت بندی شوند.

وی تاکید کرد: برای مناطق آبی هم مدارس کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز حضوری برگزار شود و کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای نیز باید هر کارگاه ۱۰ نفر باشد.

وی به طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در استان موفق بوده هرچند برای اجرای کامل و دقیق آن به همکاری و پیگیری بیشتر فرمانداران و بخشداران نیاز است.

فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد

رییس قرارگاه کرونا در استان ایلام نیز گفت: باتوجه به اینکه رنگ آبی به تازگی در طیف های رنگ کرونا قرار گرفته و شیوه نامه های آن هنوز ابلاغ نشده است، ادارات همچنان با همان دستورالعمل رنگ زرد به فعالیت خود بپردازند.

معروف بسطامی اظهار داشت: باید با توجه به رنگ بندی ها و تغییر شرایط کرونا در استان، دانشگاه علوم پزشکی شیوه نامه ها و دستور عمل های مربوط به فعالیت هر صنف را به قرارگاه اعلام کند.

وی افزود: ناظران بر اصناف یا اماکن عمومی باید با محدودیت ها و اختیارات فعالیت اصناف در هر رنگ اشراف کامل داشته باشند تا در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی، موارد را از سوی مراجع ذی صلاح پیگیری کنند.

بسطامی تاکید کرد: رسانه ها نقش بسزا و تعیین کننده ای در آگاه سازی مردم نسبت به پرهیز از سهل انگاری در خصوص کرونا و رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی دارند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه استان در دی ماه وضعیت بهتری نسبت به چند ماه اخیر دارد، اولویت اصلی ما حفظ و تثبیت وضعیت کنونی و جلوگیری از فعالیت مجدد ویروس کرونا باشد، بنابراین محدویت های رنگ زرد همچنان در همه نقاط اعمال می شود./م

برچسب ها: کرونا ، سختگری ، مبادی ، ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار