سرپرست فرمانداری شاهرود:
سرپرست فرمانداری شاهرود از فعالیت ۲۴۰ واحد پخت نان در این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۲۰ تن آرد سهمیه این تعداد نانوایی است.
کد خبر: ۹۳۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 09 January 2021

۱۷۲۰ تن آرد به نانوایی‌های شهرستان شاهرود اختصاص یافت

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مهر ابوطالب جلالی بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه ۲۴۰ واحد پخت نان در این شهرستان فعال است، ابراز داشت: یکی از مشکلات عمده این نانوایی‌ها پراکندگی و صدور مجوزهای سلیقه‌ای به آن‌ها است که می‌بایست برای رفع آن چاره‌جویی کرد.

وی بابیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان شاهرود یک هزار و ۷۲۰ تن است، افزود: با این میزان سرانه آرد مصرفی برای هر فرد در ماه حدود ۷.۵ کیلوگرم برآورد می‌شود.

سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه مهم‌ترین راه‌حل در نظر گرفته‌شده برای پراکندگی نانوایی‌ها تعدیل و بازنگری برخی از آن‌ها است، ابراز داشت: این اقدام می‌تواند ضمن جلوگیری از تخلفات به درآمدزایی بیشتر نانوایی‌های شهرستان نیز کمک کند.

جلالی بابیان اینکه نبود آموزش لازم برای نانوایی باعث مشکلاتی نظیر عدم کیفیت نان مصرفی خانوارها شده است، تصریح کرد: مهارت افزایی، آموزش و بهبود سلامت نان سه عاملی که می‌تواند به ماندگاری این محصول بسیار کمک کند و علاوه بر آن نظارت ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید مکمل آن شود.

وی افزود: برای افزایش یا کاهش سهمیه نانوایی‌ها نیز باید ظرفیت‌سنجی توسط اتحادیه این صنف صورت گیرد و از سویی ساماندهی واگذاری آرد خام نیز در سطح شهرستان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار