ارتباط رادیویی یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اندونزی، اندکی پس از برخاستن قطع شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 09 January 2021

قطع ارتباط هواپیمای اندونزیایی اندکی پس از برخاستن

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هواپیمای اندونزیایی متعلق به شرکت «سریویجایا ایر» (Sriwijaya Air) اندکی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا، پایتخت اندونزی، تماسش با برج مراقبت قطع شد.

همچنین خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز به نقل از آژانس جستجو و نجات اندونزی گزارش داد هوپیمای شرکت سریویجایا ایر اندکی پس از برخاستن از جاکارتا، ارتباطش با مقامات هوانوردی اندونزی قطع شد. طبق اعلام این خبرگزاری آمریکایی، داده‌های پایگاه سوئدی «فلایت رادار ۲۴» که موقعیت پرواز‌ها را به شکل زنده نشان می‌دهد، این هواپیما یک بوئینگ از سری ۷۳۷-۵۰۰ بوده است.

شبکه دویچه وله آلمان نیز اعلام کرد طبق اطلاعات بدست آمده از ردیابی این هواپیما، مسیر این پرواز به ساحل شما جاکارتا پس از آنکه ارتفاعش را از دست داده، منتهی شده است.

همچنین پایگاه فلایت رادار ۲۴ در حساب توییتری خود اعلام کرد پرواز SJ۱۸۲ شرکت سریویجایا در ارتفاع بیش از ۱۰ هزار پایی و پس از آنکه تنها ۴ دقیقه از فرودگاه جاکارتا برخاسته بود، گم شد.

خبرگزاری رویترز نیز از کشف بخش‌هایی از لاشه یک هواپیما در شمال جاکارتا که به نظر می‌رسد متعلق به هواپیمای سریجیوایا ایر است، خبر داد.

همچنین برخی خبرنگاران اعلام کرده اند تصاویر و فیلم از نخستین خبرنگاران در صحنه حاکی از خبر‌های خوبی نیست و قطعاتی از یک هواپیمای کوچک مشاهده شده است.

روزنامه ریپابلیکای اندونزی اعلام کرده این هواپیما ۵۹ سرنشین داشته است. این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله شبکه فرانس ۲۴، شمار سرنشینان این هواپیما را ۶۲ نفر اعلام کرده اند. شرکت سریویجایا ایر اعلام کرده در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در خصوص این پرواز، پیش از آنکه هرگونه بیانیه‌ای دهد، است. خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری با اعلام سقوط این هواپیمای مسافربری اندونزیایی در داخل آب، از کشف اجساد و لاشه‌هایی خبر داد.

وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد یک بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ از فرودگاه جاکارتا در حدود ساعت ۱:۵۶ دقیقه بعد از ظهر (به وقت محلی) برخاست و در ساعت ۲:۴۰ دقیقه بعد از ظهر، تماس خود را با برج مراقبت از دست داد.

در بیانیه‌ای که از سوی خط هوایی مالک این هواپیما منتشر شده، این هواپیما قرار بوده در پروازی ۹۰ دقیقه‌ای از جاکارتا، پایتخت مالزی به پونتیانک، مرکز استان کالیمانتان اندونزی بوده است. همچنین ۵۶ مسافر و ۶ خدمه سوار بر این هواپیما بودند.

رسانه‌های محلی گزارش کرده اند شماری از ماهیگیران، اشیاء فلزی را که به نظر می‌رسد بخش‌هایی از یک هواپیما باشد، امروز بعد از ظهر هزار جزیره زنجیره‌ای در شمال جاکارتا مشاهده کرده اند.

در اکتبر ۲۰۱۸ نیز یک بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت هوایی (لاین ایر) اندونزی، تنها چند دقیقه پس از برخاستن از جاکارتا، در دریای جاوا سقوط کرد که تمامی ۱۸۹ مسافر آن جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار