مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: 5 هزار و 200 فرزند یتیم نیز به تازگی تحت حمایت قرار گرفته و چشم انتظار حامی هستند.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 07 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمد کلامی در جلسه شورای مدیران کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، مراجعات به این نهاد حمایتی افزایش چشمگیری داشته است.

وی از جذب 22 هزار خانوار جدید به کمیته امداد استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و افزود: در 9 ماهه نخست سالجاری 15 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن و 45 میلیارد تومان وام کارگشایی به نیازمندان مددجو و غیرمددجو در استان اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در ادامه گفت: 70 درصد بودجه کمیته امداد استان از محل کمک های مردمی بوده و 30 درصد دولتی است.

وی با اشاره به افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان بعد از شیوع کرونا گفت: 62 درصد از مددجویان تحت حمایت استان سالمند بوده و 8 درصد نیز بیماری صعب العلاج دارند و با این وجود تنها 45 مددجو بر اثر کرونا فوت کرده اند.

کلامی در تشریح خدمات معیشتی و ضروری به جامعه هدف نیز گفت: در سالجاری بیش از 1500 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان اهدا شده و اکنون پشت نوبتی جهیزیه نداریم.

وی به ضرورت همراهی همگانی شهروندان در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرده و گفت: 14 هزار فرزند یتیم از حمایت های معنوی کمیته امداد و خیران بهره مند هستند و 5 هزار و 200 فرزند یتیم نیز به تازگی تحت حمایت قرار گرفته و چشم انتظار حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همراهی مردم و مسئولان استان در مبارزه با فقر، خواستار گسترش همکاری همه جانبه با این نهاد حمایتی جهت جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم نیک اندیش و خیران می توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir یا شماره گیری کد #041*8877* نسبت به انتخاب فرزند معنوی و واریز کمک های خود به حساب او اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار